Referent veřejné správy – stavebnictví

Referent veřejné správy v oblasti stavebnictví působí nejčastěji na stavebních úřadech, kde posuzuje a schvaluje stavební záměry, vydává stavební povolení, kolaudační souhlasy a další rozhodnutí podle stavebního zákona. Kontroluje soulad stavebních projektů s právními předpisy, technickými normami a územními rozhodnutími. Využívá znalosti stavebního práva, technických předpisů, architektury a základních principů bezpečnosti staveb. Práce vyžaduje pečlivost, odpovědnost, rozhodnost a schopnost komunikovat s projektanty, investory i veřejností – cílem je zajistit, aby výstavba probíhala v souladu se zákony a bezpečnostními požadavky.

Průměrná hrubá mzda

43.000

Doporučené vzdělání

VŠ - bakalář

Délka studia

7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)

Nejvhodnější studijní cesta pro Referent veřejné správy – stavebnictví:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Stavebnictví
Vhodný obor:
1) Technická zařízení budov
2) Veřejnosprávní činnost
3) Stavební materiály

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Stavební inženýrství
Vhodný obor:
1) Architektura a stavitelství

Na detailním popisu této profese usilovně pracujeme.