Aranžér

Aranžér se stará o vizuální stránku prodejny. Je to odborník na uspořádání zboží v obchodě tak, aby bylo co nejvíce atraktivní a upoutalo pozornost zákazníků. Kromě vytváření příjemného prostředí v prodejně jsou jeho dalšími úkoly aranžování výloh, figurín, vystavování zboží a sledování průběžných zásob. Aranžér by měl být především kreativní a pečlivý.

Průměrná hrubá mzda

28.000

Doporučené vzdělání

SŠ - Výuční list

Délka studia

3 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Aranžér:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Aranžér

Co aranžér dělá?

1

Uspořádáváš zboží v prodejně

Plánuješ a organizuješ rozmístění zboží tak, aby bylo atraktivní pro zákazníky. Udržuješ logické a vizuálně přitažlivé uspořádání, které podporuje lepší orientaci a snadný výběr produktů.

2

Aranžuješ výlohy a figuríny

Vytváříš poutavé výlohy a aranžuješ figuríny, které představují aktuální kolekce nebo speciální nabídky. Využíváš kreativní nápady a sezónní trendy k tomu, aby výloha upoutala kolemjdoucí a přilákala je dovnitř.

3

Vytváříš tematické dekorace

Navrhuješ a realizuješ dekorace pro speciální události nebo sezónní akce (např. Vánoce, Valentýn). Pomocí doplňků a dekorativních prvků vytváříš atmosféru, která odpovídá zaměření akce a zvyšuje atraktivitu prodejny.

4

Sleduješ zásoby vystaveného zboží

Kontroluješ, zda je v prodejně dostatek vystaveného zboží. Pokud dochází k vyprodání některých produktů, zajišťuješ jejich doplnění, aby nabídka zůstala kompletní a přehledná.

5

Spolupracuješ s prodejním týmem

Komunikuješ s prodavači a vedením prodejny, aby byl prodejní prostor uspořádán v souladu s obchodními cíli. Například se dohodneš na umístění nových produktů nebo na změnách v uspořádání zboží.

6

Sleduješ trendy v aranžování a designu

Průběžně se vzděláváš a inspiruješ aktuálními trendy v oblasti vizuálního merchandisingu, aby ses neustále zlepšoval/a v aranžování. Sleduješ moderní techniky, které pomáhají zvýšit prodejní úspěšnost vystaveného zboží.

7

Udržuješ prodejnu v čistotě a pořádku

Zajišťuješ, aby prodejní prostor působil upraveně a přehledně. Dbáš na čistotu vystavených produktů a pravidelně kontroluješ, zda není v prodejně nepořádek, který by mohl zákazníky odradit.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • Kreativní práce s možností realizovat vlastní nápady.
  • Atraktivní a různorodé pracovní prostředí.
  • Viditelné výsledky práce v podobě upravených výloh a prodejních prostor.
  • Možnost práce pro různé obchody a značky.
  • Příležitost sledovat trendy a nové designové prvky.
  • Flexibilní pracovní doba podle potřeb prodejny.
  • Příjemná práce bez fyzicky náročných úkolů.
  • Práce může být časově náročná, hlavně při sezónních výzdobách.
  • Nutnost neustále sledovat nové trendy a inovace.
  • Tlak na originalitu a pravidelnou obměnu vystavení zboží.
  • Nutnost přizpůsobit se stylu a pravidlům prodejny.
  • Možná práce ve večerních hodinách nebo o víkendech.
  • Odpovědnost za udržování atraktivního vzhledu celé prodejny.
  • Vysoká pečlivost a pozornost k detailům jsou nutností.

Aranžér - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?