Aranžér
Aranžér se stará o vizuální stránku prodejny. Je to odborník na uspořádání zboží v obchodě tak, aby bylo co nejvíce atraktivní a upoutalo pozornost zákazníků. Kromě vytváření příjemného prostředí v prodejně jsou jeho dalšími úkoly aranžování výloh, figurín, vystavování zboží a sledování průběžných zásob. Aranžér by měl být především kreativní a pečlivý.
Průměrná hrubá mzda
28.000 KčDoporučené vzdělání
SŠ - Výuční listDélka studia
3 rokyNejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Co aranžér dělá?
Uspořádáváš zboží v prodejně
Plánuješ a organizuješ rozmístění zboží tak, aby bylo atraktivní pro zákazníky. Udržuješ logické a vizuálně přitažlivé uspořádání, které podporuje lepší orientaci a snadný výběr produktů.
Aranžuješ výlohy a figuríny
Vytváříš poutavé výlohy a aranžuješ figuríny, které představují aktuální kolekce nebo speciální nabídky. Využíváš kreativní nápady a sezónní trendy k tomu, aby výloha upoutala kolemjdoucí a přilákala je dovnitř.
Vytváříš tematické dekorace
Navrhuješ a realizuješ dekorace pro speciální události nebo sezónní akce (např. Vánoce, Valentýn). Pomocí doplňků a dekorativních prvků vytváříš atmosféru, která odpovídá zaměření akce a zvyšuje atraktivitu prodejny.
Sleduješ zásoby vystaveného zboží
Kontroluješ, zda je v prodejně dostatek vystaveného zboží. Pokud dochází k vyprodání některých produktů, zajišťuješ jejich doplnění, aby nabídka zůstala kompletní a přehledná.
Spolupracuješ s prodejním týmem
Komunikuješ s prodavači a vedením prodejny, aby byl prodejní prostor uspořádán v souladu s obchodními cíli. Například se dohodneš na umístění nových produktů nebo na změnách v uspořádání zboží.
Sleduješ trendy v aranžování a designu
Průběžně se vzděláváš a inspiruješ aktuálními trendy v oblasti vizuálního merchandisingu, aby ses neustále zlepšoval/a v aranžování. Sleduješ moderní techniky, které pomáhají zvýšit prodejní úspěšnost vystaveného zboží.
Udržuješ prodejnu v čistotě a pořádku
Zajišťuješ, aby prodejní prostor působil upraveně a přehledně. Dbáš na čistotu vystavených produktů a pravidelně kontroluješ, zda není v prodejně nepořádek, který by mohl zákazníky odradit.
Výhody a nevýhody práce:
- Kreativní práce s možností realizovat vlastní nápady.
- Atraktivní a různorodé pracovní prostředí.
- Viditelné výsledky práce v podobě upravených výloh a prodejních prostor.
- Možnost práce pro různé obchody a značky.
- Příležitost sledovat trendy a nové designové prvky.
- Flexibilní pracovní doba podle potřeb prodejny.
- Příjemná práce bez fyzicky náročných úkolů.
- Práce může být časově náročná, hlavně při sezónních výzdobách.
- Nutnost neustále sledovat nové trendy a inovace.
- Tlak na originalitu a pravidelnou obměnu vystavení zboží.
- Nutnost přizpůsobit se stylu a pravidlům prodejny.
- Možná práce ve večerních hodinách nebo o víkendech.
- Odpovědnost za udržování atraktivního vzhledu celé prodejny.
- Vysoká pečlivost a pozornost k detailům jsou nutností.