Hosteska

Hosteska pracuje na různých akcí, od veletrhů přes propagační akce až po večírky. Vítá a registruje návštěvníky, rozdává letáčky nebo dárky a komunikuje s hosty. Seznamuje návštěvníky se základními informacemi o společnosti, události nebo produktu, který propaguje. Hosteska může mít za úkol také aktivní oslovování potenciálních zákazníků.

Průměrná hrubá mzda

24.500

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Hosteska:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Vzdělání nehraje roli –⁠ musíš být komunikativní, mít upravený vzhled a milé vystupování

Co hosteska dělá?

1

Vybíráš si pracovní nabídky

Hosteska je obvykle zaregistrovaná u agentury, kterou si najímají různé společnosti. Agentura zveřejňuje nabídky práce, ze kterých si hosteska vybírá ty, které ji zaujaly.

2

Připravuješ se na akce

Podle požadavků klienta se připravuješ na akci. Klient může vyžadovat např. konkrétní dresscode nebo nastudování si informací o produktu, který budeš nabízet.

3

Seznamuješ se s náplní práce

Zástupce agentury či firmy Ti vysvětluje úkoly, které po Tobě budou v průběhu akce vyžadovány a školí Tě ve specifických činnostech.

4

Vítáš návštěvníky

Během různých společenských akcí, veletrhů či večírků vítáš příchozí návštěvníky u vchodu a dalších určených místech.

5

Registruješ příchozí hosty

Na některých akcích registruješ hosty nebo kontroluješ, zda jsou na guest listu.

6

Rozdáváš propagační materiály

Můžeš rozdávat letáky a dárky na různých promo akcích nebo např. předávat výherní ceny na pódiu.

7

Seznamuješ potenciální zákazníky s produktem

Tvým úkolem může být také aktivní oslovování a seznamování potenciálních zákazníků s produktem. Jindy reprezentuješ společnost jako takovou, informuješ tedy lidi o tom, čím se firma zabývá a co nabízí.

Hosteska - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Seznámíš se se zajímavými lidmi a získáš kontakty.
  • Práci si organizuješ podle svých časových možností.
  • Práci můžeš využít i jako nadprůměrně placenou brigádu.
  • Nepotřebuješ speciální vzdělání ani předchozí zkušenosti.
  • Možnost se pracovně účastnit různých akcí - sportovních, kulturních, společenských, vzdělávacích atd.
  • Často je kladen velký důraz na vzhled a postavu hostesky.
  • Práci lze většinou vykonávat pouze do určitého věku.
  • Nízká šance na další kariérní postup.
  • Agentury obvykle zaměstnávají jen brigádně.
  • Velká poptávka primárně po slečnách hosteskách, muži promotéři mají na výběr z podstatně menší nabídky akcí.

Hosteska - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?