Hosteska
Hosteska pracuje na různých akcí, od veletrhů přes propagační akce až po večírky. Vítá a registruje návštěvníky, rozdává letáčky nebo dárky a komunikuje s hosty. Seznamuje návštěvníky se základními informacemi o společnosti, události nebo produktu, který propaguje. Hosteska může mít za úkol také aktivní oslovování potenciálních zákazníků.
Průměrná hrubá mzda
24.500 KčDoporučené vzdělání
SŠ - MaturitaDélka studia
4 rokyNejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Hosteska:
Střední škola
Co hosteska dělá?
Vybíráš si pracovní nabídky
Hosteska je obvykle zaregistrovaná u agentury, kterou si najímají různé společnosti. Agentura zveřejňuje nabídky práce, ze kterých si hosteska vybírá ty, které ji zaujaly.
Připravuješ se na akce
Podle požadavků klienta se připravuješ na akci. Klient může vyžadovat např. konkrétní dresscode nebo nastudování si informací o produktu, který budeš nabízet.
Seznamuješ se s náplní práce
Zástupce agentury či firmy Ti vysvětluje úkoly, které po Tobě budou v průběhu akce vyžadovány a školí Tě ve specifických činnostech.
Vítáš návštěvníky
Během různých společenských akcí, veletrhů či večírků vítáš příchozí návštěvníky u vchodu a dalších určených místech.
Registruješ příchozí hosty
Na některých akcích registruješ hosty nebo kontroluješ, zda jsou na guest listu.
Rozdáváš propagační materiály
Můžeš rozdávat letáky a dárky na různých promo akcích nebo např. předávat výherní ceny na pódiu.
Seznamuješ potenciální zákazníky s produktem
Tvým úkolem může být také aktivní oslovování a seznamování potenciálních zákazníků s produktem. Jindy reprezentuješ společnost jako takovou, informuješ tedy lidi o tom, čím se firma zabývá a co nabízí.
Hosteska - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Seznámíš se se zajímavými lidmi a získáš kontakty.
- Práci si organizuješ podle svých časových možností.
- Práci můžeš využít i jako nadprůměrně placenou brigádu.
- Nepotřebuješ speciální vzdělání ani předchozí zkušenosti.
- Možnost se pracovně účastnit různých akcí - sportovních, kulturních, společenských, vzdělávacích atd.
- Často je kladen velký důraz na vzhled a postavu hostesky.
- Práci lze většinou vykonávat pouze do určitého věku.
- Nízká šance na další kariérní postup.
- Agentury obvykle zaměstnávají jen brigádně.
- Velká poptávka primárně po slečnách hosteskách, muži promotéři mají na výběr z podstatně menší nabídky akcí.