Team Leader

Team leader vede, kontroluje a motivuje tým zaměstnanců tak, aby bylo dosaženo stanovených cílů. V rámci týmu plánuje, rozděluje, řídí a vyhodnocuje práci jednotlivých členů. Vytváří prostředí, ve kterém se zaměstnanci cítí dobře a díky tomu dosahují nejlepších možných výsledků. Své podřízené inspiruje a motivuje, nadřízeným naopak podává zprávy o aktuálním stavu plněných úkolů.

Průměrná hrubá mzda

62.500

Doporučené vzdělání

VŠ - bakalář

Délka studia

7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Team Leader:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium
Vhodný obor:
1) Ekonomika a podnikání
2) Obchodní akademie
3) Ekonomické lyceum

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Ekonomika a management - Lidské zdroje
2) Ekonomika a management

Co team leader dělá?

1

Vedeš tým

Vedeš tým lidí k tomu, aby plnil stanovené úkoly, a firma tak dosahovala vytyčených cílů.

2

Plánuješ a rozděluješ práci

Plánuješ, co má který člen týmu na starosti. Rozděluješ úkoly podle schopností a dovedností pracovníků tak, aby co nejrychleji a nejefektivněji naplnili cíle organizace.

3

Kontroluješ výsledky

Provádíš kontrolu výsledků jednotlivých činností a vyhodnocuješ výkon všech členů týmu. Jedním z Tvých úkolů je také dát jim zpětnou vazbu.

4

Pečuješ o tým

Řešíš vztahy uvnitř týmu, aby se jeho členové cítili dobře. Jen tak budou podávat ty nejlepší výkony.

5

Inspiruješ a motivuješ zaměstnance

Snažíš se být pro svůj tým inspirací a motivuješ ho k dosažení nejlepších možných výsledků. Pokoušíš se jednotlivé členy rozvíjet, aby se neustále posouvali vpřed.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • Jako Team Leader máš spoustu prostoru pro realizaci vlastních nápadů.
  • Lákavé finanční ohodnocení.
  • Protože pracuješ s týmem, který rozvíjíš a motivuješ, firma Tě bude podporovat ve vlastním seberozvoji. Zaplatí Ti kurzy nebo třeba další vzdělání.
  • Inspiruješ, motivuješ a vedeš lidi. Můžeš předávat své cenné zkušenosti dál.
  • Tvým úkolem je mimo jiné stmelovat partu v rámci týmu. Můžeš si tak podle svého gusta naplánovat nejrůznější teambuildingové akce.
  • Můžeš pracovat v různých odvětvích, a tím získávat nové zkušenosti a dovednosti.
  • Pokud Tvůj tým neuspěje, jsi za to zodpovědný právě Ty.
  • Pravidelně čelíš stresovým situacím, protože jsi prostředník mezi vedením firmy a svým týmem.
  • Jsi vůdčí osobností týmu, musíš být jeho členům neustále k dispozici. To Ti může mnohdy zasahovat i do volného času.
  • Část Tvé výplaty tvoří osobní složka, která se odvíjí od úspěchu týmu. Pokud se mu nebude dařit, výrazně se to odrazí na Tvé odměně.
  • Pozice Team Leadera s sebou nese určitou míru psychické zátěže.
  • Musíš řešit případné konflikty mezi členy týmu.

Team Leader - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?