Copywriter

Copywriter píše reklamní texty pro firmy za účelem přivést nové zákazníky a posílit vztah s těmi stávajícími. Jeho texty musí být zajímavé a poutavé, aby zákazníka oslovily a přiměly koupit si produkty nebo služby, které firma nabízí. Může být zaměstnancem konkrétní firmy, marketingové agentury nebo pracovat sám na sebe jako OSVČ.

Průměrná hrubá mzda

40.500

Doporučené vzdělání

VŠ - bakalář

Délka studia

7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Copywriter:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Marketing
Vhodný obor:
1) Český jazyk a literatura

Co copywriter dělá?

1

Tvoříš texty a popisky

Píšeš články na firemní webové stránky i ty, které putují do tisku. Tvoříš popisky k produktům na webu nebo k příspěvkům na sociálních sítích. Díky poutavým textům pomáháš firmě prodávat produkty a získávat nové zákazníky.

2

Spolupracuješ s marketéry a grafiky

Jako copywriter máš blízko k marketingovému a grafickému oddělení. S kolegy si vyměňujete nápady a tvoříte obsah tak, aby odpovídal celkové strategii firmy. Můžeš se tak podílet třeba i na tvorbě sloganů nebo grafických návrzích.

3

Pracuješ s klíčovými slovy

Velkou výhodou je, když umíš pracovat s tzv. klíčovými slovy. Díky nim se totiž produkt snáze zákazníkům při vyhledávání na internetu zobrazí.

4

Dohlížíš na gramatiku a stylistiku

Pokud firma nezaměstnává korektora, je právě na Tobě, abys pohlídal pravopis, gramatickou a stylistickou správnost všech textů.

5

Komunikuješ s klientem i s jeho zákazníky

Jsi v neustálém kontaktu s klientem, který Ti sděluje své požadavky. Na jejich základě mu následně předkládáš své návrhy. Protože Tvoje texty musí promlouvat k cílové skupině klienta, zjišťuješ také jejich požadavky a texty jim přizpůsobuješ.

6

Připravuješ reklamní e-maily

Vytváříš pravidelné marketingové e-maily o novinkách a slevách, které posíláte svým věrným zákazníkům a odběratelům.

7

Sháníš si zakázky

Pracuješ-li jako copywriter na volné noze, nedílnou součástí Tvé práce je shánění zakázek a domlouvání se s klienty na ceně. Dále vykonáváš také administrativní činnosti (vystavování faktur klientům, komunikace s úřady, podávání daňového přiznání atd.).

Copywriter - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Tvoje práce je postavená na kreativitě, máš tak dostatek prostoru pro realizaci vlastních nápadů.
  • Uplatnění najdeš ve velké spoustě oborů, upoutat zákazníka potřebuje každý.
  • Můžeš pracovat téměř odkudkoliv (z domu, z kavárny nebo například z pláže).
  • Sám se můžeš rozhodnout, zda budeš pracovat na sebe nebo se necháš zaměstnat firmou.
  • K výkonu této profese nepotřebuješ konkrétní vzdělání. Důležitý je talent pro psaní.
  • Široké spektrum klientů a projektů, což zajišťuje rozmanitost práce.
  • Možnost specializace na různé obory (móda, technologie, cestování atd.).
  • Velká konkurence, není jednoduché se prosadit.
  • Jsi závislý na své kreativitě a neustálém přísunu dobrých nápadů.
  • Profese, kterou by v budoucnu mohla nahradit umělá inteligence.
  • Musíš se přizpůsobit deadlinům, kvůli kterým budeš někdy pracovat i večer nebo o víkendech.
  • Tvé texty mají společnosti přilákat zákazníky. Když se firmě nedaří, máš na tom svůj podíl.
  • Musíš se neustále vzdělávat a osvojovat si novinky v oboru.
  • Pracuješ-li jako OSVČ, nemáš jasný výdělek. V období ekonomické recese budeš pravděpodobně tím, na kom bude chtít firma ušetřit.

Copywriter - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?