Personální ředitel
Personální ředitel řídí personální oddělení firmy. Jeho hlavním úkolem je pečlivě plánovat, kolik firma potřebuje zaměstnanců, na jaké pozice a jak dosáhnout jejich optimálního využití. Zabývá se také problematikou odměňování a motivace zaměstnanců, jejich rozvojem a celkovou spokojeností. Pro všechny tyto oblasti vytváří strategie a systémy, který následně vyhodnocuje a zlepšuje.
Průměrná hrubá mzda
107.500 KčDoporučené vzdělání
VŠ - magistrDélka studia
9 let (4 roky SŠ + 5 let VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Vůdce - ENTJ, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Personální ředitel:
Střední škola
Vysoká škola
Co personální ředitel dělá?
Vytváříš personální strategii firmy
Jsi tvůrcem personální strategie společnosti. Nastavuješ počty zaměstnanců, systémy jejich náboru, odměňování, motivování, zaškolování i možnosti kariérního růstu.
Dohlížíš na nábor nových zaměstnanců
Kontroluješ, zda Tví podřízení dosazují na volná místa ve firmě požadovaný počet zaměstnanců. V případě, že je to žádoucí, podílíš se také na jejich výběru.
Schvaluješ školení a vzdělávání zaměstnanců
Schvaluješ výběr školení pro zaměstnance, která navrhuje HR manažer, s nímž jsi v úzkém kontaktu. Kromě toho máš na starosti také zajištění vzdělávání těch, kteří chtějí kariérně růst.
Kontroluješ dodržování předpisů
Dáváš pozor na to, aby byli všichni pracovníci řádně proškoleni o bezpečnosti práce i požární ochrany. Kontroluješ také, jestli dodržují vnitřní řád firmy.
Odměňuješ a motivuješ zaměstnance
Komunikuješ se mzdovým oddělením a HR manažerem ohledně odměňování zaměstnanců. Vymýšlíš pro ně zajímavé benefity a přemýšlíš, co bys v této oblasti mohl vylepšit. Dbáš na jejich spokojenost, aby z firmy nechtěli odcházet a byli motivováni k co nejlepším výsledkům.
Rozhoduješ o propouštění
Zaměstnance, kteří nejsou schopni řádně vykonávat svou práci, propouštíš. Snažíš se o to, aby byli na správných místech kompetentní lidé.
Komunikuješ s vedením a s podřízenými
Předáváš informace o aktuálním stavu naplňování cílů vedení firmy. Vyjednáváš o podmínkách pro zaměstnance a o případných potřebných změnách. Vše konzultuješ se svými podřízenými, abys měl aktuální informace a věděl, co je potřeba zlepšit.
Personální ředitel - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Velmi dobré finanční ohodnocení. Pokud máš dostatek zkušeností, bude se Tvá mzda pohybovat v řádech statisíců.
- Profese personálního ředitele je spojena se společenskou prestiží.
- Jako HR ředitel máš možnost měnit řád věcí ve firmě. Můžeš se tak plně realizovat.
- Stereotyp v téhle práci nezažiješ. Každý den Tě čekají nové výzvy.
- Poznáš různé lidi.
- Práce v rychle se měnícím oboru.
- Výsledky Tvé práce budou viditelné.
- Máš možnost pozitivně ovlivnit spokojenost zaměstnanců firmy, a tedy i jejich životy.
- Tlak na výkon. Pokud nebudeš mít výborné výsledky, firma nebude kvalitně fungovat.
- Psychická náročnost.
- Nejasná pracovní doba. Musíš se podřídit aktuální situaci.
- Velká zodpovědnost. Jako ředitel budeš navíc na většinu věcí sám.
- Čeká Tě hodně papírování. Velkou část pracovního dne strávíš za stolem u administrativních činností.