HR Specialist

HR Specialist (jinak také personalista) se ve firmě stará o přijímání nových zaměstnanců, jejich zaškolení, začlenění, vzdělávání, rozvoj, hodnocení, odměňování a případné ukončení pracovního poměru. Je zodpovědný za související administrativu a úzce spolupracuje s oddělením mzdového účetnictví. Měl by být spojkou mezi zaměstnanci a managementem firmy.

Průměrná hrubá mzda

43.000

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro HR Specialist:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Ekonomika a podnikání
Vhodný obor:
1) Obchodní akademie
2) Ekonomické lyceum
3) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ

Co hr specialist dělá?

1

Přijímáš nové zaměstnance

Jedním z Tvých hlavních úkolů je nábor nových zaměstnanců. Od zveřejnění inzerátů přes komunikaci s uchazeči a pohovory až po jejich přijetí.

2

Připravuješ smlouvy pro zaměstnance

Máš na starosti smlouvy a jiné dokumenty spojené s pracovně-právními vztahy. Připravuješ smlouvy novým zaměstnancům, dohlížíš na správnost údajů u stávajících smluv a kontroluješ jejich aktuálnost.

3

Zajišťuješ školení a vzdělávání zaměstnanců

Tvým úkolem je zajišťovat zaměstnancům školení, která musí absolvovat. Mohou se týkat například bezpečnosti práce nebo požární ochrany. Čeká Tě ale i pomoc při zajišťování doplňujícího vzdělání pro stávající zaměstnance.

4

Podílíš se na hodnocení a odměňování zaměstnanců

Hledáš nové formy odměňování za dobré výkony, například prostřednictvím zajímavých benefitů. Snažíš se tak zajistit, aby kvalitní zaměstnanci ve firmě zůstávali.

5

Propouštíš zaměstnance

Ve chvíli, kdy se firma uchýlí k propouštění, je většinou na Tobě, abys to zaměstnancům sdělil. Stejně jednáš i v případě, kdy si zaměstnanci neplní své pracovní povinnosti nebo když hrubě poruší pracovní kázeň.

6

Spolupracuješ s oddělením mzdového účetnictví

Tvými úzkými spolupracovníky jsou lidé z oddělení mzdového účetnictví, se kterými řešíš docházku zaměstnanců, jejich dovolenou nebo výplaty. V některých firmách je tato pozice sloučená a personalista má na starosti i oblast mzdového účetnictví.

7

Předáváš informace mezi managementem a podřízenými

Když chce některý ze zaměstnanců např. zvýšit plat, předáváš jeho požadavek a dosavadní výsledky vedení. Naopak, když začne firma v době krize šetřit a škrtat např. benefity nebo bonusy, sděluješ to zaměstnancům. Jsi zkrátka spojkou mezi dvěma světy.

HR Specialist - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Poznáš různé lidi.
  • Své uplatnění najdeš ve velké spoustě oborů. Kvalitní zaměstnance potřebuje každý.
  • Pestrost každodenních úkolů Ti zajistí, že Tvoje práce nebude stereotypní.
  • Svými rozhodnutími můžeš ovlivnit, jak bude firma úspěšná.
  • Pokud budeš svou práci dělat dobře, můžeš povýšit až na pozici personálního ředitele.
  • Dobré finanční ohodnocení.
  • Coby happiness manager se můžeš starat o spokojenost zaměstnanců a dělat jim radost, což je velmi příjemné.
  • Součástí Tvé práce je i propouštění zaměstnanců. To je vždy nepříjemné a často také psychicky náročné.
  • Velká zodpovědnost. Výběr zaměstnanců je na Tobě. Pokud zvolíš špatně nebo nejsi schopný zajistit chybějící zaměstnance, musíš si to u vedení firmy obhájit.
  • Být spojkou mezi vedením firmy a zaměstnanci není snadné. Stres vyplývající z nespokojenosti obou stran padne na Tebe.
  • Práce personalisty není jen o komunikaci, ale také o papírování. Pokud nemáš rád kancelářskou práci, není to nic pro tebe.
  • Chování uchazečů o práci může být nevyzpytatelné. Běžně se stává, že přislíbí nástup a poté si to rozmyslí. Tyto situace budeš řešit i Ty.

HR Specialist - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?