Obchodní ředitel
Obchodní ředitel řídí obchodní oddělení firmy a má na starosti vše, co souvisí s její obchodní politikou. Stanovuje obchodní strategii společnosti, vede a motivuje obchodní tým, za jehož výsledky zodpovídá, a jedná s obchodními partnery. Kromě toho také analyzuje trh, reprezentuje organizaci navenek a mnohé další.
Průměrná hrubá mzda
113.500 KčDoporučené vzdělání
VŠ - magistrDélka studia
9 let (4 roky SŠ + 5 let VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Vůdce - ENTJ, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Obchodní ředitel:
Střední škola
Vysoká škola
Co obchodní ředitel dělá?
Řídíš obchodní oddělení
Jako obchodní ředitel zajišťuješ bezproblémový chod obchodního oddělení společnosti. Dohlížíš na to, aby zaměstnanci plnili své úkoly a vše fungovalo, jak má.
Vedeš a motivuješ podřízené
Z pozice obchodního ředitele vedeš a motivuješ členy obchodního týmu. Snažíš se o to, aby pracovali efektivně a firma měla z jejich práce co největší prospěch. Motivovat je můžeš finanční odměnou nebo třeba dnem volna navíc.
Vytváříš obchodní strategii firmy
Jedním z Tvých úkolů je tvorba obchodní strategie společnosti, od které se následně odvíjí veškeré aktivity související s obchodem.
Sleduješ a analyzuješ trh
Aby firma udržela krok s konkurencí, musíš neustále sledovat trh a s ním související změny. Jaké produkty a služby se na něm objevují, kolik stojí, jak si vede konkurence atd. To následně vyhodnocuješ a vyvozuješ závěry.
Jednáš s obchodními partnery
Součástí Tvé práce je mimo jiné jednání s obchodními partnery. Snažíš se pro firmu zajistit ty nejlepší podmínky a ceny.
Schvaluješ obchodní smlouvy a zakázky
Protože jsi nejvýše postaveným článkem obchodního oddělení, je právě na Tobě, abys schvaloval důležité obchodní smlouvy, které firma uzavírá.
Reprezentuješ společnost navenek
Jako ředitel obchodního oddělení reprezentuješ firmu na nejrůznějších akcích, kde si vytváříš síť kontaktů, které můžeš následně využít pro pracovní účely.
Výhody a nevýhody práce:
- Práce obchodního ředitele je finančně velmi dobře ohodnocená.
- Prestižní pozice ve vrcholovém managementu.
- Ve většině společností dostaneš služební vůz, pracovní počítač, mobilní telefon a další benefity.
- Máš na starosti spoustu oblastí, Tvá práce tak rozhodně nebude monotónní.
- Jsi jedním z nejdůležitějších článků firmy – máš vliv na její úspěch a postavení na trhu.
- Svoje zkušenosti můžeš předávat mladším kolegům, vést školení, a realizovat se tak i v této oblasti.
- Součástí Tvé práce jsou služební cesty. Poznáš tedy spoustu nových míst a zajímavých lidí. Taky si procvičíš jazyky.
- Psychicky náročná práce. Mnohdy pracuješ pod tlakem a řešíš vzniklé situace.
- K získání této práce musíš mít zkušenosti v oboru.
- Protože pracuješ především hlavou, často si nosíš práci domů. To může mít neblahý dopad na Tvůj soukromý život.
- Velká zodpovědnost. Na Tvých rozhodnutích závisí úspěch firmy.
- Jednání s obchodními partnery může být někdy náročné a zdlouhavé.
- Pokud na sobě nebudeš pracovat a pravidelně se vzdělávat, neudržíš krok s konkurencí.
- Tvoje pracovní doba je sice flexibilní, ale zároveň je třeba počítat s krizovými situacemi. Když je potřeba něco vyřešit, můžeš v práci strávit dlouhé hodiny.