Vedoucí prodejny

Vedoucí prodejny je klíčový pracovník v oblasti maloobchodu, zodpovědný za efektivní provoz a vedení prodejního týmu v určité prodejně. Jeho hlavním úkolem je dosahování prodejních cílů, udržování vysoké úrovně zákaznické spokojenosti a správa skladových zásob. Vedoucí prodejny koordinuje denní provoz, včetně distribuce zboží, řízení personálu, vyhodnocování prodejů a plánování marketingových strategií. Zajišťuje také školení zaměstnanců, sleduje tržní trendy a usiluje o zvýšení prodejní úspěšnosti.

Průměrná hrubá mzda

44.000

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Vůdce - ENTJ, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Vedoucí prodejny:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Obchodní akademie
2) Obchodník
Vhodný obor:
1) Ekonomika a podnikání
2) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ

Co vedoucí prodejny dělá?

1

Zodpovídáš za chod prodejny

Tvým hlavním úkolem je zabezpečit, aby v prodejně vše šlapalo. Ať už jde o organizační, personální nebo technické věci. Když nastane jakákoliv komplikace, musíš ji vyřešit.

2

Dohlížíš na plnění stanovených cílů

Jedná se zejména o cíle v oblasti prodeje. Majitel prodejny stanoví čísla, kterých chce dosáhnout, a Tvým úkolem je postarat se o jejich dosažení. V ideálním případě je ještě vylepšit.

3

Přijímáš, zaškoluješ a motivuješ pracovníky

Jedním z Tvých úkolů je vedení pohovorů se zájemci o práci a jejich následné zaškolení. Všechny zaměstnance pak hodnotíš a snažíš se je motivovat, aby prodejna dosáhla vytyčených cílů.

4

Plánuješ směny

Součástí Tvé práce je také plánování směn zaměstnancům. V případě, že někdo neočekávaně vypadne, je na Tobě, abys za něj našel náhradu nebo sám zaskočil. Kromě toho plánuješ také rozpis dovolených.

5

Provádíš inventuru a objednáváš zboží

Máš neustálý přehled o stavu zásob na prodejně a podle toho objednáváš nové zboží. Nemělo by se stát, že oblíbené produkty budou chybět.

6

Dohlížíš na denní uzávěrku

Jako vedoucí prodejny máš na starosti denní uzávěrku pokladny. Buď ji provádíš sám nebo pověříš některého ze zaměstnanců. Vždy si ale musíš zkontrolovat, jestli vše sedí.

7

Obsluhuješ zákazníky

Tvým každodenním chlebem je mimo jiné obsluha zákazníku. Jako vedoucí prodejny máš přehled o všech produktech a zákazníkům umíš dobře poradit.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • K práci na pozici vedoucí prodejny Ti v dnešní době stačí maturita. Někdy dokonce i výuční list.
  • Slevy na prodávané zboží. Pokud pracuješ v obchodě s módou, můžeš dostat oblečení i zdarma.
  • Pokud Tě baví vést lidi, jako vedoucí prodejny se rozhodně realizuješ.
  • Máš na starosti velkou spoustu nejrůznějších úkolů, nemusíš se tedy obávat stereotypu.
  • Společně s aranžérem se podílíš na celkovém vzhledu prodejny.
  • Na pozici vedoucí prodejny se musíš vypracovat.
  • Dost pravděpodobně Tě čeká práce také o víkendech a ve svátcích.
  • Neseš zodpovědnost za plnění cílů v oblasti prodeje, což může být stresující.
  • Musíš reagovat na každý problém, který nastane. Někdy tedy musíš do práce i v době volna, což může narušit Tvůj osobní život.
  • Komunikace s lidmi může být náročná. Musíš se obrnit trpělivostí.
  • Poměrně vysoká fluktuace zaměstnanců, budeš tedy často školit nové.
  • Riziko loupeže či přepadení prodejny.

Vedoucí prodejny - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?