Vedoucí prodejny
Vedoucí prodejny je klíčový pracovník v oblasti maloobchodu, zodpovědný za efektivní provoz a vedení prodejního týmu v určité prodejně. Jeho hlavním úkolem je dosahování prodejních cílů, udržování vysoké úrovně zákaznické spokojenosti a správa skladových zásob. Vedoucí prodejny koordinuje denní provoz, včetně distribuce zboží, řízení personálu, vyhodnocování prodejů a plánování marketingových strategií. Zajišťuje také školení zaměstnanců, sleduje tržní trendy a usiluje o zvýšení prodejní úspěšnosti.
Průměrná hrubá mzda
44.000 KčDoporučené vzdělání
SŠ - MaturitaDélka studia
4 rokyNejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Vůdce - ENTJ, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Vedoucí prodejny:
Střední škola
Co vedoucí prodejny dělá?
Zodpovídáš za chod prodejny
Tvým hlavním úkolem je zabezpečit, aby v prodejně vše šlapalo. Ať už jde o organizační, personální nebo technické věci. Když nastane jakákoliv komplikace, musíš ji vyřešit.
Dohlížíš na plnění stanovených cílů
Jedná se zejména o cíle v oblasti prodeje. Majitel prodejny stanoví čísla, kterých chce dosáhnout, a Tvým úkolem je postarat se o jejich dosažení. V ideálním případě je ještě vylepšit.
Přijímáš, zaškoluješ a motivuješ pracovníky
Jedním z Tvých úkolů je vedení pohovorů se zájemci o práci a jejich následné zaškolení. Všechny zaměstnance pak hodnotíš a snažíš se je motivovat, aby prodejna dosáhla vytyčených cílů.
Plánuješ směny
Součástí Tvé práce je také plánování směn zaměstnancům. V případě, že někdo neočekávaně vypadne, je na Tobě, abys za něj našel náhradu nebo sám zaskočil. Kromě toho plánuješ také rozpis dovolených.
Provádíš inventuru a objednáváš zboží
Máš neustálý přehled o stavu zásob na prodejně a podle toho objednáváš nové zboží. Nemělo by se stát, že oblíbené produkty budou chybět.
Dohlížíš na denní uzávěrku
Jako vedoucí prodejny máš na starosti denní uzávěrku pokladny. Buď ji provádíš sám nebo pověříš některého ze zaměstnanců. Vždy si ale musíš zkontrolovat, jestli vše sedí.
Obsluhuješ zákazníky
Tvým každodenním chlebem je mimo jiné obsluha zákazníku. Jako vedoucí prodejny máš přehled o všech produktech a zákazníkům umíš dobře poradit.
Výhody a nevýhody práce:
- K práci na pozici vedoucí prodejny Ti v dnešní době stačí maturita. Někdy dokonce i výuční list.
- Slevy na prodávané zboží. Pokud pracuješ v obchodě s módou, můžeš dostat oblečení i zdarma.
- Pokud Tě baví vést lidi, jako vedoucí prodejny se rozhodně realizuješ.
- Máš na starosti velkou spoustu nejrůznějších úkolů, nemusíš se tedy obávat stereotypu.
- Společně s aranžérem se podílíš na celkovém vzhledu prodejny.
- Na pozici vedoucí prodejny se musíš vypracovat.
- Dost pravděpodobně Tě čeká práce také o víkendech a ve svátcích.
- Neseš zodpovědnost za plnění cílů v oblasti prodeje, což může být stresující.
- Musíš reagovat na každý problém, který nastane. Někdy tedy musíš do práce i v době volna, což může narušit Tvůj osobní život.
- Komunikace s lidmi může být náročná. Musíš se obrnit trpělivostí.
- Poměrně vysoká fluktuace zaměstnanců, budeš tedy často školit nové.
- Riziko loupeže či přepadení prodejny.