Asistentka

Asistentka je pravou rukou manažera či ředitele společnosti. Je to osoba, která připravuje podklady pro svého šéfa, komunikuje s klienty i s vedením společnosti, vyřizuje telefonáty nebo domlouvá schůzky pro svého nadřízeného.

Průměrná hrubá mzda

33.000

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Týmový hráč - ESFJ, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Asistentka:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Obchodní akademie
Vhodný obor:
1) Ekonomika a podnikání
2) Ekonomické lyceum
3) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ

Co asistentka dělá?

1

Připravuješ podklady nadřízenému

Chystáš podklady jak na firemní porady, tak na obchodní jednání svého nadřízeného. Během schůzek můžeš mít na starosti také zajištění občerstvení pro zúčastněné.

2

Komunikuješ s vedením firmy, kolegy i obchodními partnery

Odpovídáš na příchozí e-maily a telefonáty, komunikuješ s úřady, klienty, obchodními partnery nebo vedením společnosti.

3

Vyřizuješ administrativu

Obstaráváš administrativní záležitosti. Podle požadavků nadřízeného zpracováváš různé žádosti, vyplňuješ formuláře, třídíš dokumenty apod.

4

Organizuješ schůzky a pracovní cesty svého nadřízeného

Spravuješ kalendář svého šéfa. Organizuješ mu schůzky a připravuješ mu na ně podklady. Pokud se chystá na zahraniční cestu, kupuješ pro něj letenky, zařizuješ mu ubytování a další záležitosti.

5

Píšeš zápisy ze schůzek

Účastníš se firemních porad a obchodních jednání, během kterých si zapisuješ veškeré podstatné informace, které zazněly. Po skončení schůzky vše přepíšeš do srozumitelné formy a předáš svému nadřízenému. Ten si na základě těchto podkladů může připomenout, které body byly během jednání či porady prodiskutovány.

6

Sestavuješ a koordinuješ pracovní plány zaměstnanců

Tvým úkolem může být také vytváření pracovních plánů zaměstnanců a jejich koordinace. Kromě toho zaznamenáváš činnosti, které zaměstnanci musí dokončit a sleduješ dodržování jejich termínů.

Asistentka - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Profese s velkým potenciálem. Očekává se nedostatek asistentů a dalších administrativních pracovníků v následujících letech.
  • Budeš vykonávat různorodé činnosti.
  • Naučíš se spoustu nových věcí, které můžeš využít v dalším profesním životě.
  • Potkáš zajímavé lidi.
  • Možnost kariérního růstu.
  • Můžeš pracovat v různých odvětvích.
  • Musíš plnit příkazy nadřízeného.
  • Práce může být stresující.
  • Pro některé zaměstnavatele bude důležitým kritériem Tvůj vzhled.
  • Sedavé zaměstnání.
  • Velmi záleží na povaze Tvého šéfa. Může to být pohodář, pro kterého je radost pracovat, ale taky pěkný nervák, který Ti dokáže pořádně znepříjemnit den.

Asistentka - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?