Account Manager
Account Manager vyhledává nové obchodní příležitosti a pečuje o stávající zákazníky. Jeho primárním cílem je nejen identifikovat potřeby klientů, ale také je uspokojit a poskytnout jim produkty či služby, které odpovídají jejich očekáváním. Account Manager je tedy strategickým partnerem zákazníka, se kterým se snaží navázat a udržet dlouhodobý, vzájemně prospěšné vztah. Se svými zákazníky aktivně komunikuje, aby získal hlubší pochopení jejich potřeb a následně pro ně vytváří nabídky na míru, které přesně reflektují jejich individuální požadavky. Nejčastěji pracuje v oblasti prodeje, marketingu a reklamy.
Průměrná hrubá mzda
62.500 KčDoporučené vzdělání
VŠ - bakalářDélka studia
7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Account Manager:
Střední škola
Vysoká škola
Co account manager dělá?
Pečuješ o stávající zákazníky firmy
Jedním z Tvých úkolů je péče o stávající zákazníky společnosti. Snažíš se identifikovat jejich potřeby a zajistit, aby byli maximálně spokojení. Jen tak zůstanou věrní produktům či službám vaší firmy.
Vyhledáváš nové obchodní příležitosti
Nabízíš stávajícím zákazníkům produkty a služby, které by je mohly zaujmout.
Účastníš se obchodních jednání
Nedílnou součástí Tvé práce jsou obchodní jednání s novými i stávajícími zákazníky společnosti. Mnohdy se navíc jedná o zahraniční klienty.
Prezentuješ zákazníkům vaše výrobky či služby
Aby zákazníky nabízený produkt zaujal, musíš pro ně připravit poutavou prezentaci, která je přesvědčí k nákupu. Snažíš se být originální a kreativní.
Uzavíráš obchodní smlouvy
Součástí Tvé práce je také uzavírání obchodních smluv se zákazníky. Musíš připravit veškeré podklady a vše jim pečlivě vysvětlit.
Získáváš nové zákazníky
Při své práci se věnuješ zejména stálým zákazníkům, to ale neznamená, že pro firmu nemůžeš získávat i ty nové (tzv. akvizice nových zákazníků). Když uvidíš, že má někdo o produkty či služby firmy zájem, bez váhání jej oslovíš.
Sleduješ a analyzuješ konkurenci
Aby zákazníci neupřednostnili konkurenci, musíš mít neustále přehled o tom, co nejsilnější hráči na trhu nabízejí. Vždy se snažíš být o něco lepší než oni.
Věnuješ se administrativě
Kromě uzavírání smluv tvoříš také obchodní plány a zprávy pro vedení firmy, kterému prezentuješ výsledky svého snažení.
Výhody a nevýhody práce:
- Můžeš si vydělat hezké peníze a povýšit na pozici Key Account Managera.
- Tvoje práce rozhodně nebude stereotypní.
- Jako Account Manager se přímo podílíš na tom, jak bude firma úspěšná.
- Součástí Tvé práce jsou služební cesty. Poznáš tedy spoustu nových míst a zajímavých lidí. Taky si procvičíš jazyky.
- Když firmě přivedeš nové zákazníky nebo se Ti podaří udržet ty stávající, dostaneš za to odměnu. Můžeš tedy do určité míry ovlivnit, kolik peněz si vyděláš.
- Budeš v denním kontaktu s lidmi.
- Ve většině společností dostaneš pracovní počítač, mobilní telefon a další benefity.
- Komunikace se zákazníky může být velmi náročná.
- Při schůzkách s klienty se musíš přizpůsobit jejich potřebám (čas, místo setkání atd.)
- Protože pracuješ především hlavou, často si nosíš práci domů.
- Nevyhneš se nezáživným administrativním činnostem.
- Velká zodpovědnost za své klienty.
- Někdy se snažíš ze všech sil a zákazník stejně přejde ke konkurenci. To může být frustrující.