Account Manager

Account Manager vyhledává nové obchodní příležitosti a pečuje o stávající zákazníky. Jeho primárním cílem je nejen identifikovat potřeby klientů, ale také je uspokojit a poskytnout jim produkty či služby, které odpovídají jejich očekáváním. Account Manager je tedy strategickým partnerem zákazníka, se kterým se snaží navázat a udržet dlouhodobý, vzájemně prospěšné vztah. Se svými zákazníky aktivně komunikuje, aby získal hlubší pochopení jejich potřeb a následně pro ně vytváří nabídky na míru, které přesně reflektují jejich individuální požadavky. Nejčastěji pracuje v oblasti prodeje, marketingu a reklamy.

Průměrná hrubá mzda

62.500

Doporučené vzdělání

VŠ - bakalář

Délka studia

7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Account Manager:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ
Vhodný obor:
1) Ekonomické lyceum
2) Ekonomika a podnikání
3) Obchodní akademie

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Ekonomika a management
Vhodný obor:
1) Marketing
2) Mediální a komunikační studia

Co account manager dělá?

1

Pečuješ o stávající zákazníky firmy

Jedním z Tvých úkolů je péče o stávající zákazníky společnosti. Snažíš se identifikovat jejich potřeby a zajistit, aby byli maximálně spokojení. Jen tak zůstanou věrní produktům či službám vaší firmy.

2

Vyhledáváš nové obchodní příležitosti

Nabízíš stávajícím zákazníkům produkty a služby, které by je mohly zaujmout.

3

Účastníš se obchodních jednání

Nedílnou součástí Tvé práce jsou obchodní jednání s novými i stávajícími zákazníky společnosti. Mnohdy se navíc jedná o zahraniční klienty.

4

Prezentuješ zákazníkům vaše výrobky či služby

Aby zákazníky nabízený produkt zaujal, musíš pro ně připravit poutavou prezentaci, která je přesvědčí k nákupu. Snažíš se být originální a kreativní.

5

Uzavíráš obchodní smlouvy

Součástí Tvé práce je také uzavírání obchodních smluv se zákazníky. Musíš připravit veškeré podklady a vše jim pečlivě vysvětlit.

6

Získáváš nové zákazníky

Při své práci se věnuješ zejména stálým zákazníkům, to ale neznamená, že pro firmu nemůžeš získávat i ty nové (tzv. akvizice nových zákazníků). Když uvidíš, že má někdo o produkty či služby firmy zájem, bez váhání jej oslovíš.

7

Sleduješ a analyzuješ konkurenci

Aby zákazníci neupřednostnili konkurenci, musíš mít neustále přehled o tom, co nejsilnější hráči na trhu nabízejí. Vždy se snažíš být o něco lepší než oni.

8

Věnuješ se administrativě

Kromě uzavírání smluv tvoříš také obchodní plány a zprávy pro vedení firmy, kterému prezentuješ výsledky svého snažení.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • Můžeš si vydělat hezké peníze a povýšit na pozici Key Account Managera.
  • Tvoje práce rozhodně nebude stereotypní.
  • Jako Account Manager se přímo podílíš na tom, jak bude firma úspěšná.
  • Součástí Tvé práce jsou služební cesty. Poznáš tedy spoustu nových míst a zajímavých lidí. Taky si procvičíš jazyky.
  • Když firmě přivedeš nové zákazníky nebo se Ti podaří udržet ty stávající, dostaneš za to odměnu. Můžeš tedy do určité míry ovlivnit, kolik peněz si vyděláš.
  • Budeš v denním kontaktu s lidmi.
  • Ve většině společností dostaneš pracovní počítač, mobilní telefon a další benefity.
  • Komunikace se zákazníky může být velmi náročná.
  • Při schůzkách s klienty se musíš přizpůsobit jejich potřebám (čas, místo setkání atd.)
  • Protože pracuješ především hlavou, často si nosíš práci domů.
  • Nevyhneš se nezáživným administrativním činnostem.
  • Velká zodpovědnost za své klienty.
  • Někdy se snažíš ze všech sil a zákazník stejně přejde ke konkurenci. To může být frustrující.

Account Manager - potřebné znalosti a dovednosti: