Key Account Manager

Key Account Manager má na starosti komunikaci s klíčovými zákazníky společnosti a celkovou péči o ně. Jeho cílem je tedy nejen identifikovat potřeby klientů, ale také je uspokojit a poskytnout jim produkty či služby, které odpovídají jejich očekáváním. Jedná s nimi, prezentuje jim nové produkty a služby, uzavírá smlouvy a mnohé další. Key Account Manager tak musí mít nejen vynikající komunikační dovednosti, ale také schopnost analyzovat trh a porozumět potřebám klientů, aby mohl efektivně reagovat na jejich požadavky a budovat s nimi dlouhodobé vztahy. Nejčastěji pracuje v oblasti prodeje, marketingu a reklamy.

Průměrná hrubá mzda

71.500

Doporučené vzdělání

VŠ - magistr

Délka studia

9 let (4 roky SŠ + 5 let VŠ)

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Key Account Manager:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium
Vhodný obor:
1) Ekonomické lyceum
2) Ekonomika a podnikání
3) Obchodní akademie

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Ekonomika a management
Vhodný obor:
1) Mediální a komunikační studia
2) Marketing

Co key account manager dělá?

1

Pečuješ o klíčové zákazníky

Tvým hlavním úkolem je péče o klíčové zákazníky společnosti. Snažíš se identifikovat jejich potřeby a zajistit, aby byli maximálně spokojení. Jen tak zůstanou věrní produktům či službám vaší firmy.

2

Vyhledáváš nové obchodní příležitosti

Významným zákazníkům firmy nabízíš produkty a služby, které by je mohly zaujmout.

3

Účastníš se obchodních jednání

Aby zákazníka nabízený produkt zaujal, musíš pro něj připravit poutavou prezentaci, která ho přesvědčí k nákupu. Snažíš se být originální a kreativní.

4

Získáváš nové zákazníky

Při své práci se věnuješ zejména stálým zákazníkům, to ale neznamená, že pro firmu nemůžeš získávat i ty nové. Když uvidíš, že má někdo vážený zájem o produkty nebo služby vaší firmy, bez váhání jej oslovíš. Může jít o příjemné zpestření Tvé běžné pracovní náplně.

5

Sleduješ a analyzuješ konkurenci

Aby zákazníci neupřednostnili konkurenci, musíš mít neustále přehled o tom, co nejsilnější hráči na trhu nabízejí a být ještě o něco lepší než oni.

6

Věnuješ se administrativě

Kromě uzavírání smluv tvoříš také obchodní plány a zprávy pro management firmy, ve kterých prezentuješ výsledky svého snažení. Dohlížíš také na plnění plánů. Ty stojí do velké míry právě na Tobě a Tvých schopnostech při jednání s významnými klienty.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • Vysoké finanční ohodnocení.
  • Když firmě přivedeš nového váženého zákazníka, dostaneš za to odměnu ve formě bonusů. Můžeš tedy do určité míry ovlivnit, kolik peněz si vyděláš.
  • Žádaná a prestižní profese.
  • Součástí Tvé práce jsou služební cesty. Poznáš tedy spoustu nových míst a zajímavých lidí. Taky si procvičíš jazyky.
  • Kromě identifikace zákaznických potřeb se věnuješ také prezentaci nabídky a podepisování smluv. Tvoje práce tak rozhodně nebude stereotypní.
  • Jako Key Account Manager můžeš ovlivnit úspěch firmy na trhu.
  • Ve většině společností dostaneš pracovní počítač, mobilní telefon a další benefity.
  • Na pozici Key Account Managera se musíš vypracovat. Budeš začínat na nižších pozicích.
  • Komunikace se zákazníky může být pěkně náročná. O to víc, když se jedná o ty bohaté a významné.
  • Protože pracuješ především hlavou, často si nosíš práci domů.
  • Někdy se snažíš ze všech sil a zákazník stejně přejde ke konkurenci. To může být velmi frustrující.
  • Velká zodpovědnost za úspěch a fungování firmy.
  • Oblast obchodu se neustále mění. Pokud na sobě nebudeš pracovat a pravidelně se vzdělávat, neudržíš krok s konkurencí.

Key Account Manager - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?