Key Account Manager
Key Account Manager má na starosti komunikaci s klíčovými zákazníky společnosti a celkovou péči o ně. Jeho cílem je tedy nejen identifikovat potřeby klientů, ale také je uspokojit a poskytnout jim produkty či služby, které odpovídají jejich očekáváním. Jedná s nimi, prezentuje jim nové produkty a služby, uzavírá smlouvy a mnohé další. Key Account Manager tak musí mít nejen vynikající komunikační dovednosti, ale také schopnost analyzovat trh a porozumět potřebám klientů, aby mohl efektivně reagovat na jejich požadavky a budovat s nimi dlouhodobé vztahy. Nejčastěji pracuje v oblasti prodeje, marketingu a reklamy.
Průměrná hrubá mzda
71.500 KčDoporučené vzdělání
VŠ - magistrDélka studia
9 let (4 roky SŠ + 5 let VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Key Account Manager:
Střední škola
Vysoká škola
Co key account manager dělá?
Pečuješ o klíčové zákazníky
Tvým hlavním úkolem je péče o klíčové zákazníky společnosti. Snažíš se identifikovat jejich potřeby a zajistit, aby byli maximálně spokojení. Jen tak zůstanou věrní produktům či službám vaší firmy.
Vyhledáváš nové obchodní příležitosti
Významným zákazníkům firmy nabízíš produkty a služby, které by je mohly zaujmout.
Účastníš se obchodních jednání
Aby zákazníka nabízený produkt zaujal, musíš pro něj připravit poutavou prezentaci, která ho přesvědčí k nákupu. Snažíš se být originální a kreativní.
Získáváš nové zákazníky
Při své práci se věnuješ zejména stálým zákazníkům, to ale neznamená, že pro firmu nemůžeš získávat i ty nové. Když uvidíš, že má někdo vážený zájem o produkty nebo služby vaší firmy, bez váhání jej oslovíš. Může jít o příjemné zpestření Tvé běžné pracovní náplně.
Sleduješ a analyzuješ konkurenci
Aby zákazníci neupřednostnili konkurenci, musíš mít neustále přehled o tom, co nejsilnější hráči na trhu nabízejí a být ještě o něco lepší než oni.
Věnuješ se administrativě
Kromě uzavírání smluv tvoříš také obchodní plány a zprávy pro management firmy, ve kterých prezentuješ výsledky svého snažení. Dohlížíš také na plnění plánů. Ty stojí do velké míry právě na Tobě a Tvých schopnostech při jednání s významnými klienty.
Výhody a nevýhody práce:
- Vysoké finanční ohodnocení.
- Když firmě přivedeš nového váženého zákazníka, dostaneš za to odměnu ve formě bonusů. Můžeš tedy do určité míry ovlivnit, kolik peněz si vyděláš.
- Žádaná a prestižní profese.
- Součástí Tvé práce jsou služební cesty. Poznáš tedy spoustu nových míst a zajímavých lidí. Taky si procvičíš jazyky.
- Kromě identifikace zákaznických potřeb se věnuješ také prezentaci nabídky a podepisování smluv. Tvoje práce tak rozhodně nebude stereotypní.
- Jako Key Account Manager můžeš ovlivnit úspěch firmy na trhu.
- Ve většině společností dostaneš pracovní počítač, mobilní telefon a další benefity.
- Na pozici Key Account Managera se musíš vypracovat. Budeš začínat na nižších pozicích.
- Komunikace se zákazníky může být pěkně náročná. O to víc, když se jedná o ty bohaté a významné.
- Protože pracuješ především hlavou, často si nosíš práci domů.
- Někdy se snažíš ze všech sil a zákazník stejně přejde ke konkurenci. To může být velmi frustrující.
- Velká zodpovědnost za úspěch a fungování firmy.
- Oblast obchodu se neustále mění. Pokud na sobě nebudeš pracovat a pravidelně se vzdělávat, neudržíš krok s konkurencí.