Operátor call centra
Pracovník call centra poskytuje efektivní a přátelskou podporu zákazníkům prostřednictvím telefonních hovorů. Jeho cílem je zajistit vynikající zákaznický servis tím, že zodpovídá dotazy, řeší problémy, poskytuje informace o produktech nebo službách a pomáhá zákazníkům řešit jejich potíže. Činnost pracovníka call centra se odvíjí od toho, v jakém typu call centra pracuje (viz níže). Může poskytovat informace, nabízet různé produkty, provádět požadované úkony nebo vyřizovat stížnosti a reklamace.
Průměrná hrubá mzda
32.500 KčDoporučené vzdělání
SŠ - MaturitaDélka studia
4 rokyNejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Týmový hráč - ESFJ, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Operátor call centra:
Střední škola
Co operátor call centra dělá?
Zákazníkům nic nenabízíš, pouze odpovídáš na jejich dotazy a poskytuješ jim potřebné informace
Můžeš pracovat například jako operátor call centra České pošty, a informovat tak volající o jejich zásilkách.
Vyřizuješ požadavky klientů ohledně zakoupeného výrobku či služby
Můžeš pracovat například jako technická podpora.
Pomáháš klientům, kteří mají problém např. s internetovým bankovnictvím
Vyslechneš si jejich problém (zákazník například odeslal peníze na nesprávný bankovní účet), který se následně společně snažíte vyřešit.
U aktivní linky voláš potenciálním zákazníkům a přesvědčuješ je ke koupi produktu či služby
Jako zaměstnanec aktivního prodejního call centra informuješ klienty o nových či stávajících produktech a službách, které se jim snažíš následně prodat. Kromě toho aktivně vyhledáváš nové potenciální zákazníky.
V pasivním telemarketingu naopak přijímáš telefonáty a vyřizuješ objednávky či reklamace zákazníků
Operátor call centra - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Můžeš si ovlivnit svůj příjem počtem úspěšných telefonátů.
- Nepotřebuješ žádné speciální vzdělání ani kvalifikaci.
- Nízký zájem o tuto profesi, tudíž je poměrně snadné ji získat.
- Možnost práce z domova (home office) nebo výběr směny podle časových možností.
- Možnost kariérního růstu.
- Profese vhodná pro studenty, matky na rodičovské i důchodce.
- Zlepšení komunikačních a vyjednávacích dovedností.
- Musíš se umět vypořádat s častými odmítnutími ze strany klientů.
- Vysoká fluktuace pracovníků (málokdo dokáže tuto profesi vykonávat dlouhodobě).
- Stresující a psychicky náročné povolání.
- Musíš mít velkou znalost nabízených produktů.
- Většinu pracovní doby budeš sedět a mít sluchátka na uších.
- Někdy pracuješ ve sdílené kanceláři s ostatními kolegy, kde je těžké se soustředit.
- Přísné časové limity a měření výkonu (např. délka hovoru).