Vedoucí hotelové recepce
Vedoucí hotelové recepce (anglicky Front Desk Manager) řídí a organizuje tým recepčních, koordinuje činnost na recepci, poskytuje hostům informace o hotelových službách a zodpovídá za chod recepce. Musí také sestavovat zprávy pro hotelový management, včetně zpráv o obsazenosti hotelu a finančních informací.
Průměrná hrubá mzda
35.000 KčDoporučené vzdělání
Vyšší odbornéDélka studia
7 let (4 roky SŠ + 3 roky VOŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Vůdce - ENTJ, Týmový hráč - ESFJ, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Vedoucí hotelové recepce:
Střední škola
Vysoká škola
Vyšší odborná škola
Co vedoucí hotelové recepce dělá?
Řídíš chod recepce
Zodpovídáš za chod celé hotelové recepce a za pořádek v rezervačním systému.
Působíš jako prostředník mezi hotelovým manažerem a dalšími zaměstnanci
Řídíš tým recepčních
Přijímáš, školíš a dohlížíš na personál hotelové recepce, tvoříš jim pracovní směny.
Staráš se o hotelové hosty
Vyřizuješ požadavky, dotazy a stížnosti hostů.
Sestavuješ zprávy o obsazenosti hotelu a finančních pohybech
Provádíš také další administrativní činnosti na hotelové recepci nebo ve své kanceláři.
Pomáháš s účetnictvím
Přijímáš platby a zpracováváš podklady pro účetnictví (pokladní kniha, evidence účetních dokladů, výkazy tržeb či recepční uzávěrka).
Vedoucí hotelové recepce - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Vedoucí pozice, pro kterou není nutné vysokoškolské vzdělání.
- Profese s velkým potenciálem do budoucna – očekává se nedostatek vedoucích pracovníků v ubytovacích a stravovacích zařízeních.
- Práce většinou na krátký-dlouhý týden, tzn. více volných dnů, avšak delší pracovní doba.
- Máš možnost poznat hosty z různých zemí a kultur.
- Cestovní ruch je v ČR jeden z nejrozšířenějších oborů nabízející spoustu pracovních míst.
- Zodpovědnost za chod recepce a celého týmu podřízených.
- Cestovní ruch je obor, který může být citelně zasažen různými okolnostmi spojenými se zákazem cestování.
- Práce občas také o víkendech a ve svátcích.
- Nutnost řešit s hosty jejich případné stížnosti.