Office Manager

Office Manager má na starosti celkové vedení kanceláře, zahrnující široké spektrum činností od administrativy přes provozní činnosti až po koordinaci asistentek. Na rozdíl od nich je však Office Manager k dispozici celému týmu nebo oddělení společnosti. Jeho úkoly zahrnují řízení komunikace mezi interními odděleními a externími partnery, zajištění plynulého fungování kanceláře, plánování a organizaci pracovních postupů a sledování zásob kancelářských potřeb. Office Manager tak přispívá k efektivnímu fungování firemního prostředí, což podporuje produktivitu zaměstnanců a celkový úspěch organizace.

Průměrná hrubá mzda

39.500

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Týmový hráč - ESFJ, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Office Manager:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Obchodní akademie
Vhodný obor:
1) Ekonomické lyceum
2) Ekonomika a podnikání
3) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ

Co office manager dělá?

1

Zodpovídáš za celkový chod kanceláře

Jako Office Manager máš na starosti kompletní fungování kanceláře. Právě na Tobě je, abys zajistil vše od nákupu kancelářských potřeb až po plánování schůzek a dalších souvisejících činností. Jsi zkrátka duší kanceláře a pravou rukou členů týmu.

2

Věnuješ se administrativě

Procházíš poštu, odepisuješ na e-maily nebo zadáváš data do počítače. Veškeré administrativní náležitosti máš pod palcem.

3

Archivuješ dokumenty

Jedním z Tvých úkolů je také archivace dokumentů, které Ti předají členové týmu. Musíš je pečlivě uložit, abys je v případě potřeby snadno dohledal.

4

Hlídáš dodržování termínů

Schůzka s důležitým firemním partnerem, týmová porada nebo třeba online setkání se zahraničními kolegy. Všechny tyto události máš v hlavě a připomínáš je členům týmu. Tak, aby na ně žádný z nich nezapomněl.

5

Jednáš s dodavateli či odběrateli

V některých společnostech má Office Manager na starosti také jednání s dodavateli nebo odběrateli produktů či služeb. Záleží na konkrétní firmě.

6

Organizuješ týmové akce

Vánoční večírek, halloweenská párty nebo třeba teambuilding. Právě Ty máš na starosti organizaci zmíněných akcí. Zajistíš vše od občerstvení a výzdoby až po případný pronájem prostor.

7

Udržuješ dobrou náladu v týmu

Zní to možná zvláštně, ale dobrému Office Managerovi záleží na tom, aby byli všichni členové týmu spokojení. Snažíš se kolegům zpříjemnit pracovní den dobrou kávou nebo jen úsměvem. Když je v kanceláři pohodová atmosféra, všem jde práce lépe od ruky.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • Můžeš si přijít na pěkné peníze.
  • Poptávka po Office manažerech je na trhu práce poměrně vysoká.
  • Máš na starosti velkou spoustu úkolů, rozhodně se tedy nemusíš obávat stereotypu.
  • Můžeš si vybrat, v jakém odvětví chceš pracovat.
  • Pokud máš rád komunikaci s lidmi a plánování, pozice Office Managera je přesně pro Tebe.
  • Na pozici Office Managera se musíš vypracovat.
  • Během dne na Tebe kolegové hrnou velké množství požadavků. To může být zahlcující a psychické náročné.
  • Práce s lidmi je někdy opravdu těžká. Musíš se obrnit trpělivostí.
  • Poměrně velká zodpovědnost.
  • Máš na starosti spoustu úkolů. Když na něco zapomeneš, pravděpodobně to ovlivní práci dalších členů týmu.
  • Protože jsi pravá ruka všech, pravidelně se stává, že po Tobě členové týmu potřebují něco i ve Tvém volnu.

Office Manager - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?