Brand Manager

Brand Manager se zabývá tvorbou marketingové a obchodní strategie značky. Zodpovídá za její expanzi a dosažení krátkodobých i dlouhodobých cílů firmy. Sleduje a vyhodnocuje klíčové ukazatele samotné značky i trhu jako celku.

Průměrná hrubá mzda

61.500

Doporučené vzdělání

VŠ - magistr

Délka studia

9 let (4 roky SŠ + 5 let VŠ)

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Vůdce - ENTJ, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Brand Manager:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium
Vhodný obor:
1) Ekonomika a podnikání
2) Obchodní akademie
3) Ekonomické lyceum

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Marketing
2) Ekonomika a management - Marketing

Co brand manager dělá?

1

Vytváříš marketingovou a obchodní strategii

Aby se společnosti dařilo a generovala zisk, vytváříš spolu s vedením firmy a dalšími úzce zaměřenými kolegy marketingovou a obchodní strategii.

2

Podílíš se na určení cílů firmy

Velmi důležitou součástí Tvé práce je stanovení krátkodobých i dlouhodobých cílů firmy. Ty určuješ spolu s vedením společnosti a následně dohlížíš na jejich plnění.

3

Analyzuješ trh a konkurenci

Jedním z Tvých úkolů je zanalyzovat trh, na kterém firma působí, a tedy i konkurenční společnosti. Tak, abys věděl, kde jsou jejich slabiny a mohl jich využít.

4

Podílíš se na tvorbě cenové politiky

Ze své pozice se mimo jiné podílíš na tvorbě cenové politiky. S kolegy tedy stanovuješ, jaké budou ceny produktů dané značky.

5

Vedeš tým lidí

Máš na starosti vedení týmu, který se podílí na tvorbě značky. Ať už jde o lidi z marketingového, obchodního nebo PR oddělení. Vzájemně spolupracujete a deleguješ na ně jednotlivé úkoly.

6

Analyzuješ a vyhodnocuješ postavení značky na trhu

Jakmile se značka dostane na trh, musíš pravidelně sledovat a analyzovat její postavení. Díky tomu zjistíš, jestli je správně nastavená marketingová strategie nebo je potřeba přistoupit ke změnám.

7

Tvoříš reporty pro vedení firmy

Jakmile zanalyzuješ, jak se značce daří na trhu, vše sepíšeš a report předáš vedení firmy. Společně se pak o výsledcích bavíte a navrhujete změny pro další zlepšení.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • Vysoký příjem.
  • Poptávka po Brand manažerech je poměrně vysoká. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš mít o práci nouzi.
  • Díky vyhodnocení postavení značky na trhu vidíš poměrně brzy výsledky svých rozhodnutí.
  • Máš na starosti nejrůznější úkoly, Tvoje práce tedy rozhodně nebude stereotypní.
  • Díky tomu, že jsi jedním z hlavních tvůrců značky, podíváš se při různých akcích na zajímavá místa a poznáš zajímavé lidi.
  • Pokud nejsi vůdčí osobnost, jen těžko získáš přirozený respekt.
  • Někdy je potřeba opravdu tvrdě pracovat a volno si vybrat až po dokončení některého z dílčích úkolů.
  • Pracuješ hlavou, proto si práci často nosíš domů, což může mít negativní dopad na Tvůj osobní život.
  • Když se firmě nedaří, neseš za to zodpovědnost i Ty. To může být stresující.
  • Spolupracovat s úzce zaměřenými kolegy a delegovat na ně úkoly může být náročné.

Brand Manager - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?