Brand Manager
Brand Manager se zabývá tvorbou marketingové a obchodní strategie značky. Zodpovídá za její expanzi a dosažení krátkodobých i dlouhodobých cílů firmy. Sleduje a vyhodnocuje klíčové ukazatele samotné značky i trhu jako celku.
Průměrná hrubá mzda
61.500 KčDoporučené vzdělání
VŠ - magistrDélka studia
9 let (4 roky SŠ + 5 let VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Vůdce - ENTJ, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Brand Manager:
Střední škola
Vysoká škola
Co brand manager dělá?
Vytváříš marketingovou a obchodní strategii
Aby se společnosti dařilo a generovala zisk, vytváříš spolu s vedením firmy a dalšími úzce zaměřenými kolegy marketingovou a obchodní strategii.
Podílíš se na určení cílů firmy
Velmi důležitou součástí Tvé práce je stanovení krátkodobých i dlouhodobých cílů firmy. Ty určuješ spolu s vedením společnosti a následně dohlížíš na jejich plnění.
Analyzuješ trh a konkurenci
Jedním z Tvých úkolů je zanalyzovat trh, na kterém firma působí, a tedy i konkurenční společnosti. Tak, abys věděl, kde jsou jejich slabiny a mohl jich využít.
Podílíš se na tvorbě cenové politiky
Ze své pozice se mimo jiné podílíš na tvorbě cenové politiky. S kolegy tedy stanovuješ, jaké budou ceny produktů dané značky.
Vedeš tým lidí
Máš na starosti vedení týmu, který se podílí na tvorbě značky. Ať už jde o lidi z marketingového, obchodního nebo PR oddělení. Vzájemně spolupracujete a deleguješ na ně jednotlivé úkoly.
Analyzuješ a vyhodnocuješ postavení značky na trhu
Jakmile se značka dostane na trh, musíš pravidelně sledovat a analyzovat její postavení. Díky tomu zjistíš, jestli je správně nastavená marketingová strategie nebo je potřeba přistoupit ke změnám.
Tvoříš reporty pro vedení firmy
Jakmile zanalyzuješ, jak se značce daří na trhu, vše sepíšeš a report předáš vedení firmy. Společně se pak o výsledcích bavíte a navrhujete změny pro další zlepšení.
Výhody a nevýhody práce:
- Vysoký příjem.
- Poptávka po Brand manažerech je poměrně vysoká. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš mít o práci nouzi.
- Díky vyhodnocení postavení značky na trhu vidíš poměrně brzy výsledky svých rozhodnutí.
- Máš na starosti nejrůznější úkoly, Tvoje práce tedy rozhodně nebude stereotypní.
- Díky tomu, že jsi jedním z hlavních tvůrců značky, podíváš se při různých akcích na zajímavá místa a poznáš zajímavé lidi.
- Pokud nejsi vůdčí osobnost, jen těžko získáš přirozený respekt.
- Někdy je potřeba opravdu tvrdě pracovat a volno si vybrat až po dokončení některého z dílčích úkolů.
- Pracuješ hlavou, proto si práci často nosíš domů, což může mít negativní dopad na Tvůj osobní život.
- Když se firmě nedaří, neseš za to zodpovědnost i Ty. To může být stresující.
- Spolupracovat s úzce zaměřenými kolegy a delegovat na ně úkoly může být náročné.