Grafik
Grafik, jinak také grafický designér, se zabývá návrhem a tvorbou vizuální identity firem a jejich produktů. Navrhuje společnostem loga, podobu propagačních předmětů, webových stránek, letáků, vizitek, plakátů, upravuje fotografie nebo vytváří příspěvky na sociální sítě. Pracuje v reklamních a kreativních agenturách, grafických studiích, jako interní zaměstnanec ve firmách, nebo působí jako samostatný podnikatel (OSVČ).
Průměrná hrubá mzda
41.500 KčDoporučené vzdělání
VŠ - bakalářDélka studia
7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Grafik:
Střední škola
Vysoká škola
Co grafik dělá?
Tvoříš vizuální identitu značky
Práce grafika už dávno není jen o tvorbě obsahu, který jde následně do tisku. Jako grafik se podílíš na tvorbě vizuální identity firmy (logo, používaná kombinace barev, formát písma atd.), navrhuješ reklamní předměty (letáky, plakáty, billboardy) či grafickou podobu webu a obsahu na sociálních sítích.
Upravuješ fotografie
Jako grafik – retušér provádíš retuše, barevné korekce a úpravy fotografií například do tiskovin, pro reklamní kampaně, na sociální sítě apod.
Pracuješ s grafickými programy
Veškeré návrhy tvoříš v grafických programech, které tak musíš precizně ovládat.
Spolupracuješ s marketéry
Při tvorbě vizuální identity a dalších grafických počinů úzce spolupracuješ s marketingovým oddělením, které má na starosti propagaci firmy.
Komunikuješ s klienty
Aby byli Tvoji klienti s výsledkem spokojení, musíš s nimi umět otevřeně komunikovat, nabízet jim možnosti a zjistit, co přesně chtějí.
Sleduješ nejnovější trendy a technologie
Abys udržel krok s konkurencí a stal se jedním z nejlepších v oboru, je nezbytné sledovat nejnovější trendy v oblasti grafiky, ze kterých si následně vezmeš to nejlepší a využiješ při své práci.
Vytváříš grafický manuál
K finálním grafickým návrhům často zpracováváš také potřebnou dokumentaci, především grafický manuál. jedná se o příručku, která obsahuje instrukce o tom, jak má daná firma využívat Tebou vytvořené logo, barvy, font písma a další grafické prvky.
Grafik - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Můžeš získat velké zakázky a svou práci pak vidět na viditelných veřejných místech (loga firem, billboardy, letáky, webové stránky, sociální sítě atd.).
- Tvoje práce je postavená na kreativitě, máš tak dostatek prostoru pro realizaci vlastních nápadů.
- Můžeš vytvářet grafické podklady pro firmy z různých oborů.
- Práce se stane zároveň Tvým koníčkem.
- Velmi často firmy nabízí možnost alespoň částečné práce z domova.
- Možnost pracovat jako OSVČ.
- Můžeš pracovat na více projektech najednou a ovlivnit si tak svůj příjem.
- Některé zakázky je potřeba dokončit velmi rychle, což Tě dostane pod tlak.
- Většinu pracovní doby budeš sedět u počítače.
- Tlak na to, abys neustále přicházel s novými nápady.
- Občas narazíš na nepříjemné klienty, po kterých budeš muset práci několikrát předělávat.
- Musíš na sobě neustále pracovat a zlepšovat se v oboru.
- Pokud pracuješ jako OSVČ, jsi závislý na množství zakázek.