Grafik

Grafik, jinak také grafický designér, se zabývá návrhem a tvorbou vizuální identity firem a jejich produktů. Navrhuje společnostem loga, podobu propagačních předmětů, webových stránek, letáků, vizitek, plakátů, upravuje fotografie nebo vytváří příspěvky na sociální sítě. Pracuje v reklamních a kreativních agenturách, grafických studiích, jako interní zaměstnanec v různých firmách nebo jako OSVČ.

Průměrná hrubá mzda

41.500

Doporučené vzdělání

VŠ - bakalář

Délka studia

7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Grafik:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Multimediální tvorba
2) Grafický design

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Grafika a grafický design
Vhodný obor:
1) Marketing

Co grafik dělá?

1

Tvoříš vizuální identitu značky

Práce grafika už dávno není jen o tvorbě obsahu, který jde následně do tisku. Jako grafik se podílíš na tvorbě vizuální identity firmy (logo, používaná kombinace barev, formát písma atd.), navrhuješ reklamní předměty (letáky, plakáty, billboardy) či grafickou podobu webu a obsahu na sociálních sítích.

2

Upravuješ fotografie

Jako grafik – retušér provádíš retuše, barevné korekce a úpravy fotografií například do tiskovin, pro reklamní kampaně, na sociální sítě apod.

3

Pracuješ s grafickými programy

Veškeré návrhy tvoříš v grafických programech, které tak musíš precizně ovládat.

4

Spolupracuješ s marketéry

Při tvorbě vizuální identity a dalších grafických počinů úzce spolupracuješ s marketingovým oddělením, které má na starosti propagaci firmy.

5

Komunikuješ s klienty

Aby byli Tvoji klienti s výsledkem spokojení, musíš s nimi umět otevřeně komunikovat, nabízet jim možnosti a zjistit, co přesně chtějí.

6

Sleduješ nejnovější trendy a technologie

Abys udržel krok s konkurencí a stal se jedním z nejlepších v oboru, je nezbytné sledovat nejnovější trendy v oblasti grafiky, ze kterých si následně vezmeš to nejlepší a využiješ při své práci.

7

Vytváříš grafický manuál

K finálním grafickým návrhům často zpracováváš také potřebnou dokumentaci, především grafický manuál. jedná se o příručku, která obsahuje instrukce o tom, jak má daná firma využívat Tebou vytvořené logo, barvy, font písma a další grafické prvky.

Grafik - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Můžeš získat velké zakázky a svou práci pak vidět na viditelných veřejných místech (loga firem, billboardy, letáky, webové stránky, sociální sítě atd.).
  • Tvoje práce je postavená na kreativitě, máš tak dostatek prostoru pro realizaci vlastních nápadů.
  • Můžeš vytvářet grafické podklady pro firmy z různých oborů.
  • Práce se stane zároveň Tvým koníčkem.
  • Velmi často firmy nabízí možnost alespoň částečné práce z domova.
  • Možnost pracovat jako OSVČ.
  • Můžeš pracovat na více projektech najednou a ovlivnit si tak svůj příjem.
  • Některé zakázky je potřeba dokončit velmi rychle, což Tě dostane pod tlak.
  • Většinu pracovní doby budeš sedět u počítače.
  • Tlak na to, abys neustále přicházel s novými nápady.
  • Občas narazíš na nepříjemné klienty, po kterých budeš muset práci několikrát předělávat.
  • Musíš na sobě neustále pracovat a zlepšovat se v oboru.
  • Pokud pracuješ jako OSVČ, jsi závislý na množství zakázek.

Grafik - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?