Marketingový manažer
Marketingový manažer řídí marketingové aktivity organizace. Vytváří krátkodobé i dlouhodobé marketingové strategie, jejichž cílem je zviditelnění a propagace společnosti, produktů nebo konkrétní značky. Vede marketingový tým, schvaluje a dohlíží na realizaci marketingových kampaní, navrhuje rozpočet pro oblast marketingu, dohlíží na jeho dodržování a vyhodnocuje úspěšnost jednotlivých marketingových aktivit.
Průměrná hrubá mzda
66.000 KčDoporučené vzdělání
VŠ - magistrDélka studia
9 let (4 roky SŠ + 5 let VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Marketingový manažer:
Střední škola
Vysoká škola
Co marketingový manažer dělá?
Řídíš tvorbu marketingové strategie
Jedním z Tvých hlavních úkolů je řídit tvorbu marketingové strategie, kterou vymýšlíš spolu s marketingovými specialisty. Navzájem si sdělujete nápady a vybíráte ty nejlepší z nich. Když v některém bodě nemůžete najít shodu, máš právě Ty rozhodující slovo.
Sestavuješ tým lidí
Jako marketingový manažer tvoříš tým specialistů na konkrétní oblasti. Vybíráš specialistu na PR, online marketing, sociální sítě nebo například na pořádání firemních akcí pro veřejnost (Event Marketing). Tak, aby byly všechny potřebné oblasti pokryté a firemní marketing šlapal. Pokud takové lidi ve firmě nemáš, spolupracuješ s týmem externích odborníků.
Vyhodnocuješ výsledky analýzy trhu
Spolu s marketingovými specialisty se podílíš na monitoringu a analýze trhu. Tvým úkolem následně je, abys ze zjištěných dat vyvodil odpovídající závěry.
Schvaluješ návrhy kolegů
Ať už se jedná o schválení komunikačních kanálů, prostřednictvím kterých firma komunikuje se svými potenciálními zákazníky nebo o jiné marketingové náležitosti. Je jen na Tobě, abys zvolil správně z nabízených návrhů.
Podílíš se na tvorbě marketingových kampaní
Ve spolupráci s kolegy stanovuješ konkrétní podobu marketingového obsahu, kterým se firma následně prezentuje veřejnosti. Právě Ty máš v této oblasti rozhodující slovo.
Vyhodnocuješ efektivitu marketingových aktivit
Poté, co firma uskuteční jednotlivé marketingové aktivity, musíš zjistit, jestli byly dostatečně efektivní. Jinými slovy – jestli měly ten správný dopad na zákazníka. Na základě Tvého zhodnocení se pak v obdobných aktivitách pokračuje, nebo musí dojít ke změně.
Reprezentuješ firmu navenek
Jako marketingový manažer chodíš na nejrůznější firemní akce, kde zastupuješ vaši společnost.
Výhody a nevýhody práce:
- Lákavý finanční příjem.
- Poptávka po marketingových manažerech je poměrně vysoká. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš mít o práci nouzi.
- Oblast marketingu většinou nabízí možnost pracovat alespoň částečně z domu. Vždy však bude záležet na Tvém zaměstnavateli a jeho postoji k home office.
- Díky tomu, že reprezentuješ marketingové oddělení firmy i navenek, podíváš se na zajímavá místa a poznáš zajímavé lidi.
- Díky vyhodnocení kampaní vidíš poměrně brzy výsledky svých rozhodnutí.
- Máš na starosti nejrůznější úkoly, Tvoje práce tedy rozhodně nebude stereotypní.
- Pokud jsi kreativní a máš zajímavé nápady, bude pro Tebe práce zároveň zábavou.
- Prestižní profese.
- Ukočírovat tým lidí může být někdy opravdu náročné.
- Zodpovídáš za výsledky marketingového týmu, neseš tedy na svých bedrech velkou zodpovědnost.
- Když se firmě nedaří, neseš za to zodpovědnost i Ty. To může být stresující.
- Neustále musíš sledovat aktuální trendy, abys udržel krok s konkurencí.
- Pokud nejsi vůdčí osobnost, jen těžko získáš přirozený respekt svých podřízených.
- Součástí Tvé náplně práce bude i nezáživná administrativa.
- Někdy je potřeba na kampani opravdu tvrdě pracovat a případné volno si vybrat až po jejím dokončení. To může neblaze ovlivnit Tvůj osobní život.
- Deadliny, napjaté termíny a náročné požadavky klientů či vedení firmy Tě mohou dostat pod tlak.