Specialista online marketingu
Specialista online marketingu zajišťuje online marketingové aktivity firmy. Orientuje se v činnostech jako je SEO optimalizace webu, použitelnost webu (UX), budování zpětných odkazů (tzv. linkbuilding), péče o sociální sítě, PPC reklama nebo e-mail marketing. Věnuje se tedy marketingu, propagaci a reklamě na internetu a sociálních sítích. Může být zaměstnancem konkrétní firmy, marketingové agentury nebo pracovat sám na sebe jako OSVČ.
Průměrná hrubá mzda
52.500 KčDoporučené vzdělání
VŠ - bakalářDélka studia
7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Specialista online marketingu:
Střední škola
Vysoká škola
Co specialista online marketingu dělá?
Stanovuješ online marketingovou strategii
Spolu s marketingovým manažerem a marketingovými specialisty (např. SEO specialista, UX Designer, PPC specialista, specialista sociálních sítí nebo e-mail marketing specialista), se kterými jsi v úzkém kontaktu, stanovuješ online marketingovou strategii společnosti. Na základě té pak firma realizuje určité kroky v oblasti online marketingu.
Vybíráš komunikační kanály
Aby byl marketing firmy efektivní, musíš zvolit vhodné komunikační kanály pro jednotlivá sdělení. Může jít o reklamu na internetu, o marketingovou kampaň na Instagramu, Facebooku atd.
Plánuješ a tvoříš online kampaně
Ve spolupráci s kolegy plánuješ, tvoříš a následně realizuješ digitální kampaně. Tak, aby oslovily co nejvíce potenciálních klientů a ještě více prohloubily vztah s těmi stávajícími.
Vyhodnocuješ efektivitu kampaní
Poté, co kampaně uskutečníš musíš zjistit, jestli byly dostatečně efektivní. Jinými slovy – jestli měly ten správný dopad na zákazníka, a ten tak zaplatil za produkt či službu nebo se alespoň prohloubil jeho vztah k firmě.
Sleduješ nejnovější trendy
Aby firma udržela krok s konkurencí, musíš neustále sledovat aktuální trendy v oblasti online marketingu a zvolit, které z nich využiješ.
Komunikuješ s klienty
Pokud pracuješ v marketingové agentuře, účastníš se spolu s marketingovým manažerem schůzek s klienty. Vyslechneš si jejich požadavky a následně pro ně navrhneš vhodné řešení.
Rozvíjíš spolupráci s kolegy
Nejčastěji jsi v kontaktu s marketingovým manažerem a marketingovými specialisty, spolupracuješ ale i s dalšími kolegy. Mezi nimi jsou například i copywriteři.
Pracuješ ve firmě, marketingové agentuře nebo jako OSVČ
Jako specialista online marketingu můžeš být zaměstnancem jedné konkrétní společnosti, pro kterou vykonáváš marketingové činnosti. Můžeš také pracovat v marketingové agentuře, která zajišťuje marketingové činnosti pro jiné firmy. Třetí možností specialisty online marketingu je pracovat sám na sebe jako OSVČ, tzn. nemáš nad sebou žádného šéfa, sám si sháníš zakázky a buduješ si tak své portfolio klientů.
Výhody a nevýhody práce:
- Slušný finanční příjem.
- Profese s velkou budoucností (online svět).
- Všestranná profese, při které si vyzkoušíš nejrůznější marketingové činnosti.
- Existuje široká nabídka vzdělávacích kurzů, které Ti pomohou se připravit na tuto profesi.
- Poptávka po specialistech online marketingu je poměrně vysoká.
- Máš na starosti nejrůznější úkoly, Tvoje práce tedy rozhodně nebude stereotypní.
- Práce často i na home office.
- Díky Tvým skvělým marketingovým nápadům mohou firmy prodávat své produkty a služby.
- Je jen na Tobě, jestli budeš pracovat na sebe jako OSVČ (a externě vykonávat online marketingové aktivity pro různé firmy) nebo se necháš zaměstnat jednou konkrétní firmou.
- Můžeš se podílet na marketingových kampaních firem z různých odvětví.
- Možnost kariérního růstu.
- Komunikace s klienty či s vedením společnosti může být někdy složitá.
- Krátký čas na dodání podkladů klientům či nadřízenému Tě může dostat pod tlak.
- Pracuješ hlavou, proto si práci často nosíš domů, což může mít negativní vliv na Tvůj osobní život.
- Když se firmě nedaří, neseš za to zodpovědnost i Ty. To se pojí s velkým stresem.
- Online svět je velmi dynamický a rychle se rozvíjející. Abys udržel krok, musíš se vzdělávat v různých oblastech (SEO, PPC reklama, sociální sítě, e-mail marketing atd.).
- Většina času v práci pro Tebe znamená sezení u počítače. O to víc se musíš hýbat ve volném čase, aby to nemělo negativní dopad na Tvé zdraví.
- Abys získal pevné pracovní místo, musíš mít alespoň minimální zkušenosti s online marketingem. Ty můžeš získat např. formou stáží či brigád již během svého studia.