YouTuber
YouTuber je osoba, která streamuje nebo natáčí a následně publikuje videa na videoportál YouTube. Cílem youtubera je vybudování co největší základny diváků (odběratelů) jeho videí. Příjmy youtuberů se odvíjí od počtu zobrazení videí na YouTube. Další příjmy youtuberovi plynou například z prodeje vlastních produktů nebo ze spolupráce se společnostmi, které propaguje.
Doporučené vzdělání
SŠ - MaturitaDélka studia
4 rokyNejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Co youtuber dělá?
Vymýšlíš obsah pro svá videa
Jako youtuber se můžeš zaměřovat na různá témata (informuješ o cestování, módě, kosmetice, vytváříš vtipná videa nebo návody na správné cvičení, hodnotíš počítačové hry, doporučuješ knihy atd.). Aby Tvá videa byla úspěšná, musíš být originální a dokázat diváky zaujmout.
Upravuješ a stříháš natočená videa
V programech na úpravu videí upravuješ a stříháš natočená videa do finální podoby, ladíš barvy nebo přidáváš různé efekty.
Uploaduješ videa na YouTube
Předtím, než video nahraješ na YouTube, ještě vymyslíš název videa, přidáváš náhledový obrázek, napíšeš popisek pod video a nastavíš čas zveřejnění.
Odpovídáš na komentáře fanoušků
Je důležité udržet kontakt se svými fanoušky a odpovídat jim na jejich pozitivní i negativní komentáře.
Vyhledáváš možné spolupráce s firmami a jinými youtubery
Jakmile budeš mít vysoký počet odběratelů, společnosti se Ti budou ozývat samy. Jednáš s nimi o podmínkách spolupráce a vytváříš obsah na míru.
Staráš se o své profily i na jiných sociálních sítích a propaguješ tam svá videa
Youtubeři většinou aktivně rozvíjí své profily i na dalších sociálních sítích (Instagram, TikTok, Facebook, Twitter atd.), kam vkládají další obsah a propagují svá videa.
YouTuber - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Nemáš nad sebou žádného šéfa, o všem si rozhoduješ sám (jaká videa, kdy a v jakém prostředí budeš natáčet).
- Můžeš si sám ovlivnit výši svých příjmů.
- Můžeš se stát veřejně známou a uznávanou osobností.
- Moderní profese s velkou budoucností.
- Začátky kariéry nejsou nijak finančně nákladné (stačí si pořídit mikrofon a natáčet chytrým telefonem).
- Za publikování videí na YouTube nic neplatíš.
- Můžeš spolupracovat se známými značkami (získat slevu na jejich zboží nebo obdržet produkty zdarma).
- Máš možnost svou tvorbou pozitivně ovlivnit své sledující.
- Kreativní profese.
- Budeš-li úspěšný, dostaneš pozvánky na různé společenské akce a večírky.
- Můžeš získat důležité kontakty, které se Ti mohou hodit později při změně povolání.
- Velká konkurence.
- Na začátku kariéry většinou nebudeš mít žádné příjmy.
- Budeš se muset umět vyrovnat s kritikou a hejtry.
- Nemáš žádný garantovaný příjem peněz.
- Nejistá budoucnost. YouTube může ztratit na popularitě nebo Tvůj obsah může veřejnost přestat zajímat.
- Natáčením videí můžeš přijít o část svého soukromí.
- Musíš být schopný neustále přicházet s novými nápady na videa.