Influencer

Influencer je označení pro osobu známou na sociálních sítích (Instagram, Facebook, TikTok, Twitter, LinkedIn), kanálu YouTube či streamovacím serveru Twitch. Influencer prostřednictvím nahraných příspěvků a videí ovlivňuje názory nebo chování významného množství lidí – svých sledujících.

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)
0

Nejvhodnější studijní cesta pro Influencer:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Grafický design
2) Multimediální tvorba
3) Užitá fotografie a média
Vhodný obor:
1) Vzdělání nehraje roli

Co influencer dělá?

1

Natáčíš videa a vytváříš obsah pro sociální sítě

Vytváříš videa či fotky podle témat, na které se zaměřuješ. Vytvořený content poté sdílíš na svých profilech.

2

Jednáš o podmínkách spolupráce

Vyjednáváš o možnostech spolupráce s relevantními značkami a společnostmi.

3

Propaguješ produkt, službu nebo značku

Na svých sociálních sítích prezentuješ zboží a služby společnosti, se kterou spolupracuješ. Vytváříš originální a zajímavý obsah, který přiměje co nejvíce sledujících, aby u společnosti nakoupili. Na základě úspěšnosti prodejů získáváš finanční odměnu nebo produkty zdarma.

4

Analyzuješ dosah svých příspěvků

Prostřednictvím statistik sleduješ a analyzuješ dosah svých příspěvků. Přizpůsobuješ svůj obsah tak, aby dosah rostl a Ty jsi tak měl lepší výchozí pozici pro vyjednávání s dalšími společnostmi.

5

Účastníš se akcí a večírků

Díky firmám, se kterými spolupracuješ, dostáváš pozvánky na různé společenské akce, kde máš navíc možnost navazovat nové kontakty a seznamovat se se zajímavými lidmi.

6

Komunikuješ se svými followery

Je důležité udržovat kontakt se svými sledujícími. Odpovídáš na jejich zprávy, komentáře nebo v živém vysílání odpovídáš na jejich otázky.

7

Provádíš administrativní činnosti

Vyřizuješ faktury, smlouvy, telefonuješ s obchodními partnery nebo odpovídáš na e-maily. Kromě toho si jako OSVČ řešíš své daňové přiznání.

Influencer - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Pro tuto profesi není potřeba žádné speciální vzdělání.
  • Práce pro Tebe může být zároveň koníčkem.
  • Máš možnost svou tvorbou pozitivně ovlivnit ostatní.
  • Možnost pracovat odkudkoliv na světě.
  • Dostáváš pozvánky na různé společenské akce, na kterých máš možnost poznat spoustu nových a zajímavých lidí.
  • Můžeš získat důležité kontakty, které se Ti mohou hodit pro další spolupráce.
  • Práce v rychle se rozrůstajícím světě sociálních sítí.
  • Můžeš si touto prací pouze přivydělávat.
  • Velká konkurence. Jako neznámý člověk máš složitější výchozí pozici než známé osobnosti.
  • Nejistá budoucnost. Některé sociální sítě mohou ztratit na popularitě nebo Tvůj obsah může veřejnost přestat zajímat.
  • Je poměrně složité dosáhnout určitého postavení a vydělávat si tímto způsobem slušné peníze.
  • Můžeš přijít o část svého soukromí.
  • Vytváření obsahu Ti zabere spoustu času.
  • Musíš být schopný přicházet s novými nápady na content.

Influencer - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?