Influencer
Influencer je označení pro osobu známou na sociálních sítích (Instagram, Facebook, TikTok, Twitter, LinkedIn), kanálu YouTube či streamovacím serveru Twitch. Influencer prostřednictvím nahraných příspěvků a videí ovlivňuje názory nebo chování významného množství lidí – svých sledujících.
Doporučené vzdělání
SŠ - MaturitaDélka studia
4 rokyNejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro Influencer:
Střední škola
Co influencer dělá?
Natáčíš videa a vytváříš obsah pro sociální sítě
Vytváříš videa či fotky podle témat, na které se zaměřuješ. Vytvořený content poté sdílíš na svých profilech.
Jednáš o podmínkách spolupráce
Vyjednáváš o možnostech spolupráce s relevantními značkami a společnostmi.
Propaguješ produkt, službu nebo značku
Na svých sociálních sítích prezentuješ zboží a služby společnosti, se kterou spolupracuješ. Vytváříš originální a zajímavý obsah, který přiměje co nejvíce sledujících, aby u společnosti nakoupili. Na základě úspěšnosti prodejů získáváš finanční odměnu nebo produkty zdarma.
Analyzuješ dosah svých příspěvků
Prostřednictvím statistik sleduješ a analyzuješ dosah svých příspěvků. Přizpůsobuješ svůj obsah tak, aby dosah rostl a Ty jsi tak měl lepší výchozí pozici pro vyjednávání s dalšími společnostmi.
Účastníš se akcí a večírků
Díky firmám, se kterými spolupracuješ, dostáváš pozvánky na různé společenské akce, kde máš navíc možnost navazovat nové kontakty a seznamovat se se zajímavými lidmi.
Komunikuješ se svými followery
Je důležité udržovat kontakt se svými sledujícími. Odpovídáš na jejich zprávy, komentáře nebo v živém vysílání odpovídáš na jejich otázky.
Provádíš administrativní činnosti
Vyřizuješ faktury, smlouvy, telefonuješ s obchodními partnery nebo odpovídáš na e-maily. Kromě toho si jako OSVČ řešíš své daňové přiznání.
Influencer - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Pro tuto profesi není potřeba žádné speciální vzdělání.
- Práce pro Tebe může být zároveň koníčkem.
- Máš možnost svou tvorbou pozitivně ovlivnit ostatní.
- Možnost pracovat odkudkoliv na světě.
- Dostáváš pozvánky na různé společenské akce, na kterých máš možnost poznat spoustu nových a zajímavých lidí.
- Můžeš získat důležité kontakty, které se Ti mohou hodit pro další spolupráce.
- Práce v rychle se rozrůstajícím světě sociálních sítí.
- Můžeš si touto prací pouze přivydělávat.
- Velká konkurence. Jako neznámý člověk máš složitější výchozí pozici než známé osobnosti.
- Nejistá budoucnost. Některé sociální sítě mohou ztratit na popularitě nebo Tvůj obsah může veřejnost přestat zajímat.
- Je poměrně složité dosáhnout určitého postavení a vydělávat si tímto způsobem slušné peníze.
- Můžeš přijít o část svého soukromí.
- Vytváření obsahu Ti zabere spoustu času.
- Musíš být schopný přicházet s novými nápady na content.