CRM specialista

CRM specialista (z anglického Customer Relationship Management) se zabývá řízením vztahů se zákazníky a vývojem strategií CRM systémů, které pomáhají sledovat, analyzovat a předvídat potřeby zákazníků. CRM specialista se tedy zabývá shromažďováním dat o zákaznících, individualizací marketingových kampaní, sledováním nákupního chování a poskytováním relevantních informací pro podporu prodeje a zákaznického servisu. CRM specialisté také trénují zaměstnance v optimálním využívání CRM systémů, pomáhají identifikovat nové obchodní příležitosti a pracují na udržení dlouhodobých vztahů se zákazníky prostřednictvím efektivní komunikace a péče o zákazníka.

Průměrná hrubá mzda

52.000

Doporučené vzdělání

VŠ - bakalář

Délka studia

7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Týmový hráč - ESFJ, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro CRM specialista:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ
Vhodný obor:
1) Ekonomika a podnikání
2) Obchodní akademie
3) Informační technologie

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Marketing
2) Ekonomika a management - Marketing

Co crm specialista dělá?

1

Spravuješ databázi s kontakty zákazníků

Jedním z Tvých úkolů je vytvářet a spravovat databázi s kontakty zákazníků. Na základě analýzy a jejího vyhodnocení navrhuješ vhodná řešení pro každého z nich. Zabýváš se například tím, jaké produkty mu nabídneš nebo jakou formu marketingu v jeho případě zvolíš.

2

Analyzuješ data s využitím reportů, tabulek a databází

Máš přístup k velkému množství dat, které postupně analyzuješ. Pracuješ s reporty, tabulkami či databázemi. Všechny tyto složky Ti pomohou zákazníka lépe pochopit.

3

Vyhodnocuješ data

Jakmile data zanalyzuješ, čeká Tě jejich celkové vyhodnocení. Jeho součástí mohou být informace o tom, jak se zákazník o firmě dozvěděl, zda si někdy v minulosti stěžoval na vaše služby, reklamoval zboží apod. Cílem je, abys pro firmu získal co nejcennější závěry a pomohl k její prosperitě.

4

Spolupracuješ s prodejním oddělením

Při své práci jsi v kontaktu s prodejním oddělením, a stejně tak s marketingovým či zákaznickým servisem. Právě tyto složky firmy se snaží zavést Tvá zjištění do praxe.

5

Navrhuješ vhodná řešení pro zákazníka

Snažíš se zákazníkovi ušít řešení na míru. Tak, aby ho firma co nejvíce zaujala a i v budoucnu od ní chtěl nakupovat produkty či služby.

6

Zefektivňuješ procesy týkající se vztahů se zákazníky

Mezi Tvé úkoly patří také zefektivnění procesů týkajících se vztahů se zákazníky. Tak, aby co nejsnazší úkony ze strany firmy přivedly co nejvíce zákazníků.

7

Pomáháš udržet stávající zákazníky a oslovit nové

Není to jen o zákaznících, které chceš teprve získat, ale i o těch, kteří už u firmy nakoupili. Snažíš se jim naslouchat, porozumět, a zvýšit tak jejich spokojenost. Samozřejmě ale cílíš i na nové potenciální zákazníky.

CRM specialista - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Jako CRM specialista si můžeš zajistit lákavý příjem.
  • Oblast CRM je obor budoucnosti. Nemusíš se tedy bát ztráty pracovního místa.
  • Můžeš se podílet na vymýšlení nových způsobů prodeje a marketingu.
  • Poměrně vysoká poptávka po CRM specialistech. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš o ni mít nouzi.
  • Pozice CRM specialisty většinou nabízí možnost pracovat alespoň částečně z domu.
  • Abys mohl pracovat jako CRM specialista, musíš se naučit pracovat s CRM systémy.
  • Neobejdeš se bez znalosti angličtiny.
  • Neustále pracuješ u počítače v kanceláři, musíš si tedy dát pozor na sedavý způsob života.
  • Když se firmě nedaří, neseš za to zodpovědnost i Ty. To může být stresující.

CRM specialista - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?