CRM specialista
CRM specialista (z anglického Customer Relationship Management) se zabývá řízením vztahů se zákazníky a vývojem strategií CRM systémů, které pomáhají sledovat, analyzovat a předvídat potřeby zákazníků. CRM specialista se tedy zabývá shromažďováním dat o zákaznících, individualizací marketingových kampaní, sledováním nákupního chování a poskytováním relevantních informací pro podporu prodeje a zákaznického servisu. CRM specialisté také trénují zaměstnance v optimálním využívání CRM systémů, pomáhají identifikovat nové obchodní příležitosti a pracují na udržení dlouhodobých vztahů se zákazníky prostřednictvím efektivní komunikace a péče o zákazníka.
Průměrná hrubá mzda
52.000 KčDoporučené vzdělání
VŠ - bakalářDélka studia
7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Týmový hráč - ESFJ, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro CRM specialista:
Střední škola
Vysoká škola
Co crm specialista dělá?
Spravuješ databázi s kontakty zákazníků
Jedním z Tvých úkolů je vytvářet a spravovat databázi s kontakty zákazníků. Na základě analýzy a jejího vyhodnocení navrhuješ vhodná řešení pro každého z nich. Zabýváš se například tím, jaké produkty mu nabídneš nebo jakou formu marketingu v jeho případě zvolíš.
Analyzuješ data s využitím reportů, tabulek a databází
Máš přístup k velkému množství dat, které postupně analyzuješ. Pracuješ s reporty, tabulkami či databázemi. Všechny tyto složky Ti pomohou zákazníka lépe pochopit.
Vyhodnocuješ data
Jakmile data zanalyzuješ, čeká Tě jejich celkové vyhodnocení. Jeho součástí mohou být informace o tom, jak se zákazník o firmě dozvěděl, zda si někdy v minulosti stěžoval na vaše služby, reklamoval zboží apod. Cílem je, abys pro firmu získal co nejcennější závěry a pomohl k její prosperitě.
Spolupracuješ s prodejním oddělením
Při své práci jsi v kontaktu s prodejním oddělením, a stejně tak s marketingovým či zákaznickým servisem. Právě tyto složky firmy se snaží zavést Tvá zjištění do praxe.
Navrhuješ vhodná řešení pro zákazníka
Snažíš se zákazníkovi ušít řešení na míru. Tak, aby ho firma co nejvíce zaujala a i v budoucnu od ní chtěl nakupovat produkty či služby.
Zefektivňuješ procesy týkající se vztahů se zákazníky
Mezi Tvé úkoly patří také zefektivnění procesů týkajících se vztahů se zákazníky. Tak, aby co nejsnazší úkony ze strany firmy přivedly co nejvíce zákazníků.
Pomáháš udržet stávající zákazníky a oslovit nové
Není to jen o zákaznících, které chceš teprve získat, ale i o těch, kteří už u firmy nakoupili. Snažíš se jim naslouchat, porozumět, a zvýšit tak jejich spokojenost. Samozřejmě ale cílíš i na nové potenciální zákazníky.
CRM specialista - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Jako CRM specialista si můžeš zajistit lákavý příjem.
- Oblast CRM je obor budoucnosti. Nemusíš se tedy bát ztráty pracovního místa.
- Můžeš se podílet na vymýšlení nových způsobů prodeje a marketingu.
- Poměrně vysoká poptávka po CRM specialistech. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš o ni mít nouzi.
- Pozice CRM specialisty většinou nabízí možnost pracovat alespoň částečně z domu.
- Možnost ovlivnit personalizaci zákaznických kampaní a zlepšovat spokojenost zákazníků.
- Rozmanitá práce zahrnující marketing, analytiku a obchodní strategii.
- Abys mohl pracovat jako CRM specialista, musíš se naučit pracovat s CRM systémy.
- Neobejdeš se bez znalosti angličtiny.
- Neustále pracuješ u počítače v kanceláři, musíš si tedy dát pozor na sedavý způsob života.
- Když se firmě nedaří, neseš za to zodpovědnost i Ty. To může být stresující.
- Vysoká zodpovědnost za správu citlivých zákaznických dat a dodržování předpisů o ochraně osobních údajů.
- Častý tlak na dosažení vyšší zákaznické spokojenosti a loajality.
- Vysoce náročná práce na správnou interpretaci a analýzu velkého množství dat.