PPC specialista
PPC specialista je odborník v oblasti placené reklamy, který se specializuje na nastavování efektivních PPC (pay-per-click) kampaní. Jeho hlavním úkolem je konfigurovat reklamy, které se zobrazují uživatelům vedle výsledků vyhledávání na internetu. Tato forma reklamy zahrnuje snímky, bannery nebo videa a zadavatel platí pouze za skutečná kliknutí na inzerát. PPC specialistovi je svěřena odpovědnost za optimalizaci těchto kampaní s cílem dosáhnout co nejvyšší návratnosti investic pro zadavatele. K tomu využívá své analytické schopnosti k identifikaci relevantních cílových skupin a strategie, aby zajistil, že reklamy jsou prezentovány těm, kteří mají skutečný zájem o daný produkt nebo službu.
Průměrná hrubá mzda
45.500 KčDoporučené vzdělání
SŠ - MaturitaDélka studia
4 rokyNejvhodnější typologie pro tuto profesi
Vůdce - ENTJ, Inovátor - ENTP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro PPC specialista:
Střední škola
Co ppc specialista dělá?
Stanovuješ cíle inzerce
Prvním krokem při tvorbě PPC reklamy je stanovit si s vedením firmy nebo klientem konkrétní cíle, kterých chcete prostřednictvím inzerce dosáhnout. Ty se mohou u každé firmy nebo klienta lišit.
Analyzuješ cílovou skupinu
Ještě než se pustíš do tvorby reklam, provedeš analýzu skupiny, na kterou chceš zacílit. Zjišťuješ pohlaví, bydliště, zájmy a další aspekty. Tak, abys skupinu co nejlépe poznal a reklama přinesla své ovoce.
Připravuješ grafiku a texty pro reklamu
Sám nebo za pomocí kolegů připravuješ grafiku a texty, které plánuješ inzerovat. Součástí tohoto procesu je výběr správných klíčových slov, díky kterým se reklama uživatelům zobrazí ve vyhledávačích při zadání konkrétního hesla.
Nastavuješ reklamu
Nastavuješ reklamu tak, aby se uživatelům zobrazovala spolu s vyhledávanými výsledky ve vyhledávačích. Právě to je klíčové pro to, aby firma získala co nejvíc nových zákazníků, kteří o produktu nebo službě dosud nevěděli.
Vyhodnocuješ efektivitu PPC reklamy
Za pomocí analytických nástrojů vyhodnocuješ efektivitu PPC reklamy. Následně sepíšeš zprávu pro klienta, ve které shrneš dosavadní snažení. Pokud reklama nepřináší kýžené výsledky, musíš sdělení upravit a nastavit znovu.
Sleduješ trendy v oblasti PPC reklamy
Abys udržel krok s konkurencí, musíš neustále sledovat nejnovější trendy v oboru. Díky tomu zisk firmy nebo klientů poroste.
Provádíš kontrolu již nastavených reklam
Pokud pracuješ na sebe, můžeš firmám pomáhat s kontrolováním již nastavených reklam od předchozích PPC specialistů, a odhalit tak například jejich špatné zacílení.
Výhody a nevýhody práce:
- Práce v online marketingu má velkou budoucnost.
- Poptávka po PPC specialistech je poměrně vysoká.
- Kromě PPC reklam se můžeš specializovat i na další formy online marketingu.
- Většinou budeš mít možnost pracovat alespoň částečně z domu.
- Díky vyhodnocení PPC reklam vidíš poměrně brzy výsledky své práce.
- Je jen na Tobě, jestli budeš pracovat na sebe nebo se necháš zaměstnat konkrétní firmou.
- Můžeš se podílet na marketingových kampaních firem z různých odvětví.
- Existuje široká nabídka vzdělávacích kurzů, které Tě připraví na pozici PPC specialisty.
- Většinu pracovní doby trávíš sezením u počítače.
- Budeš-li se specializovat pouze na PPC reklamy, může Ti práce časem připadat stereotypní.
- Musíš sledovat aktuální trendy v oblasti PPC reklamy, abys udržel krok s konkurencí.
- Pokud pracuješ sám na sebe jako OSVČ, komunikace s klienty může být někdy složitá.
- Neustálé sledování a optimalizace kampaní, což může být časově náročné.
- Závislost na reklamních platformách (Google Ads, Facebook Ads), které často mění pravidla a algoritmy.
- Potenciální frustrace z neúspěchu kampaní navzdory pečlivé optimalizaci.