PPC specialista

PPC specialista je odborník v oblasti placené reklamy, který se specializuje na nastavování efektivních PPC (pay-per-click) kampaní. Jeho hlavním úkolem je konfigurovat reklamy, které se zobrazují uživatelům vedle výsledků vyhledávání na internetu. Tato forma reklamy zahrnuje snímky, bannery nebo videa a zadavatel platí pouze za skutečná kliknutí na inzerát. PPC specialistovi je svěřena odpovědnost za optimalizaci těchto kampaní s cílem dosáhnout co nejvyšší návratnosti investic pro zadavatele. K tomu využívá své analytické schopnosti k identifikaci relevantních cílových skupin a strategie, aby zajistil, že reklamy jsou prezentovány těm, kteří mají skutečný zájem o daný produkt nebo službu.

Průměrná hrubá mzda

45.500

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Vůdce - ENTJ, Inovátor - ENTP, ... (zobrazit všechny)
0

Nejvhodnější studijní cesta pro PPC specialista:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Ekonomika a podnikání
2) Ekonomické lyceum
3) Obchodní akademie
4) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ

Co ppc specialista dělá?

1

Stanovuješ cíle inzerce

Prvním krokem při tvorbě PPC reklamy je stanovit si s vedením firmy nebo klientem konkrétní cíle, kterých chcete prostřednictvím inzerce dosáhnout. Ty se mohou u každé firmy nebo klienta lišit.

2

Analyzuješ cílovou skupinu

Ještě než se pustíš do tvorby reklam, provedeš analýzu skupiny, na kterou chceš zacílit. Zjišťuješ pohlaví, bydliště, zájmy a další aspekty. Tak, abys skupinu co nejlépe poznal a reklama přinesla své ovoce.

3

Připravuješ grafiku a texty pro reklamu

Sám nebo za pomocí kolegů připravuješ grafiku a texty, které plánuješ inzerovat. Součástí tohoto procesu je výběr správných klíčových slov, díky kterým se reklama uživatelům zobrazí ve vyhledávačích při zadání konkrétního hesla.

4

Nastavuješ reklamu

Nastavuješ reklamu tak, aby se uživatelům zobrazovala spolu s vyhledávanými výsledky ve vyhledávačích. Právě to je klíčové pro to, aby firma získala co nejvíc nových zákazníků, kteří o produktu nebo službě dosud nevěděli.

5

Vyhodnocuješ efektivitu PPC reklamy

Za pomocí analytických nástrojů vyhodnocuješ efektivitu PPC reklamy. Následně sepíšeš zprávu pro klienta, ve které shrneš dosavadní snažení. Pokud reklama nepřináší kýžené výsledky, musíš sdělení upravit a nastavit znovu.

6

Sleduješ trendy v oblasti PPC reklamy

Abys udržel krok s konkurencí, musíš neustále sledovat nejnovější trendy v oboru. Díky tomu zisk firmy nebo klientů poroste.

7

Provádíš kontrolu již nastavených reklam

Pokud pracuješ na sebe, můžeš firmám pomáhat s kontrolováním již nastavených reklam od předchozích PPC specialistů, a odhalit tak například jejich špatné zacílení.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • Práce v online marketingu má velkou budoucnost.
  • Poptávka po PPC specialistech je poměrně vysoká.
  • Kromě PPC reklam se můžeš specializovat i na další formy online marketingu.
  • Většinou budeš mít možnost pracovat alespoň částečně z domu.
  • Díky vyhodnocení PPC reklam vidíš poměrně brzy výsledky své práce.
  • Je jen na Tobě, jestli budeš pracovat na sebe nebo se necháš zaměstnat konkrétní firmou.
  • Můžeš se podílet na marketingových kampaních firem z různých odvětví.
  • Existuje široká nabídka vzdělávacích kurzů, které Tě připraví na pozici PPC specialisty.
  • Většinu pracovní doby trávíš sezením u počítače.
  • Budeš-li se specializovat pouze na PPC reklamy, může Ti práce časem připadat stereotypní.
  • Musíš sledovat aktuální trendy v oblasti PPC reklamy, abys udržel krok s konkurencí.
  • Pokud pracuješ sám na sebe jako OSVČ, komunikace s klienty může být někdy složitá.
  • Neustálé sledování a optimalizace kampaní, což může být časově náročné.
  • Závislost na reklamních platformách (Google Ads, Facebook Ads), které často mění pravidla a algoritmy.
  • Potenciální frustrace z neúspěchu kampaní navzdory pečlivé optimalizaci.

PPC specialista - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?