Specialista sociálních sítí

Specialista sociálních sítí (jinak také Social Media Specialist) zodpovídá za komunikaci firmy na sociálních sítích jako je Facebook, Instagram, TikTok nebo X. Navrhuje komunikační strategii firmy či klienta, tvoří příspěvky a kampaně na sociálních sítích a vyhodnocuje jejich efektivitu. Velmi často se věnuje také správě placené reklamy na sociálních sítích. Může být zaměstnancem konkrétní firmy, marketingové agentury nebo pracovat sám na sebe jako OSVČ.

Průměrná hrubá mzda

41.500

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Specialista sociálních sítí:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ
Vhodný obor:
1) Ekonomické lyceum
2) Grafický design
3) Multimediální tvorba
4) Ekonomika a podnikání
5) Obchodní akademie

Co specialista sociálních sítí dělá?

1

Stanovuješ komunikační strategii na sociálních sítích

Ať už sám nebo společně s marketingovým manažerem, marketingovými specialisty a dalšími kolegy stanovuješ marketingovou strategii společnosti na sociálních sítích. Na základě té pak realizujete jednotlivé kroky.

2

Tvoříš obsah na sociální sítě

Může se jednat o nahrávání fotek včetně vymýšlení popisků a hashtagů, vyhlašování různých soutěží nebo přidávání příběhů. Plánuješ také, jaký příspěvek, v jaký čas a na jakou sociální síť budeš sdílet.

3

Vytváříš grafiku a píšeš texty pro své příspěvky

Kromě psaní poutavých textů vytváříš také grafiku pro jednotlivé příspěvky na sociálních sítích. K tomu je potřeba ovládat nejrůznější grafické programy (Canva, Photoshop, Lightroom atd.).

4

Plánuješ kampaně na sociálních sítích

Ve spolupráci s kolegy z marketingu plánuješ, tvoříš a následně realizuješ firemní kampaně na sociálních sítích. Tak, aby oslovily co nejvíce potenciálních klientů a ještě více prohloubily vztah s těmi stávajícími.

5

Vyhodnocuješ účinnost komunikace na sociálních sítích

Jedním z Tvých úkolů je zjistit, jestli je komunikace na sociálních sítích správně nastavená. Jinými slovy – jestli roste sledovanost vašich účtů, zvyšuje se dosah příspěvků a dochází k nárůstu prodeje produktů pomocí sociálních sítí.

6

Nastavuješ a vyhodnocuješ placenou reklamu

Jako specialista sociálních sítí se můžeš setkat také s požadavkem na nastavení, kontrolu a vyhodnocení placené reklamy na sociálních sítích. V takovém případě je Tvým úkolem nastavit účel reklamy, cílovou skupinu uživatelů (věk, pohlaví, lokalitu atd.), formát, stanovit rozpočet a dobu zobrazení reklamy. Reklamu je potřeba nastavit tak, aby se firmě vyplatilo utrácet za ni peníze.

7

Sleduješ nejnovější trendy

Aby firma nebo Tvoji klienti udrželi krok s konkurencí, musíš neustále sledovat aktuální trendy v oblasti sociálních sítí a obecně online marketingu.

8

Poskytuješ poradenství v oblasti komunikace na sociálních sítích

Pokud pracuješ na sebe, můžeš poskytovat poradenství týkající se sociálních sítí a hezky si tak přivydělat.

Specialista sociálních sítí - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Možnost pracovat odkudkoliv na světě.
  • Práce v rychle se rozrůstajícím světě sociálních sítí.
  • Tvoříš grafiku i texty k jednotlivým příspěvkům, což je výborný začátek pro slibnou kariéru v marketingu.
  • Existuje spousta kurzů na online marketing i sociální sítě, ve kterých můžeš prohlubovat své znalosti.
  • Pokud jsi kreativní a máš zajímavé nápady, bude pro Tebe práce zároveň zábavou.
  • Máš na starosti správu několika sociálních sítích, na které neustále vymýšlíš nový obsah. Tvoje práce tak rozhodně nebude stereotypní.
  • Díky vyhodnocení efektivity komunikace na sociálních sítích vidíš poměrně brzy výsledky své práce.
  • Poptávka po specialistech sociálních sítí je poměrně velká. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš mít o práci nouzi.
  • Některé společnosti mají poměrně nízký rozpočet na sociální sítě, což Tě může při práci limitovat.
  • Musíš být schopný přicházet s novými nápady na content.
  • Uživatelé sociálních sítí jsou nejaktivnější ve večerních hodinách. I Ty bys tedy měl přidávat příspěvky a komunikovat v nejfrekventovanějším čase.
  • Jelikož vytváříš i grafiku pro jednotlivé příspěvky na sociálních sítích, je potřeba ovládat různé grafické programy.
  • Musíš neustále sledovat aktuální trendy v online marketingu, abys udržel krok s konkurencí.
  • Pracuješ-li na sebe jako OSVČ, komunikace s klienty může být někdy složitá (nejasné zadání, přehnané představy neúměrné budgetu atd.).

Specialista sociálních sítí - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?