Specialista sociálních sítí
Specialista sociálních sítí (neboli Social Media Specialist) má na starosti komunikaci firmy na platformách jako jsou Facebook, Instagram, TikTok, YouTube nebo X. Jeho cílem je budovat povědomí o značce, posilovat vztah se sledujícími a podporovat prodej či jiné marketingové cíle. Navrhuje komunikační strategii, vytváří obsah – od videí přes příspěvky až po celé kampaně – a sleduje, jaký mají dopad. Často se také stará o placenou reklamu na sociálních sítích. Pracovat může ve firmě, marketingové agentuře nebo jako nezávislý freelancer.
Průměrná hrubá mzda
41.500 KčDoporučené vzdělání
SŠ - MaturitaDélka studia
4 rokyNejvhodnější typologie pro tuto profesi
Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)
Nejvhodnější studijní cesta pro Specialista sociálních sítí:
Střední škola
Co specialista sociálních sítí dělá?

Stanovuješ komunikační strategii na sociálních sítích
Ať už sám nebo společně s marketingovým manažerem, marketingovými specialisty a dalšími kolegy stanovuješ marketingovou strategii společnosti na sociálních sítích. Na základě té pak realizujete jednotlivé kroky.
Tvoříš obsah na sociální sítě
Může se jednat o nahrávání fotek včetně vymýšlení popisků a hashtagů, vyhlašování různých soutěží nebo přidávání příběhů. Plánuješ také, jaký příspěvek, v jaký čas a na jakou sociální síť budeš sdílet.
Vytváříš grafiku a píšeš texty pro své příspěvky
Kromě psaní poutavých textů vytváříš také grafiku pro jednotlivé příspěvky na sociálních sítích. K tomu je potřeba ovládat nejrůznější grafické programy (Canva, Photoshop, Lightroom atd.).
Plánuješ kampaně na sociálních sítích
Ve spolupráci s kolegy z marketingu plánuješ, tvoříš a následně realizuješ firemní kampaně na sociálních sítích. Tak, aby oslovily co nejvíce potenciálních klientů a ještě více prohloubily vztah s těmi stávajícími.
Vyhodnocuješ účinnost komunikace na sociálních sítích
Jedním z Tvých úkolů je zjistit, jestli je komunikace na sociálních sítích správně nastavená. Jinými slovy – jestli roste sledovanost vašich účtů, zvyšuje se dosah příspěvků a dochází k nárůstu prodeje produktů pomocí sociálních sítí.
Nastavuješ a vyhodnocuješ placenou reklamu
Jako specialista sociálních sítí se můžeš setkat také s požadavkem na nastavení, kontrolu a vyhodnocení placené reklamy na sociálních sítích. V takovém případě je Tvým úkolem nastavit účel reklamy, cílovou skupinu uživatelů (věk, pohlaví, lokalitu atd.), formát, stanovit rozpočet a dobu zobrazení reklamy. Reklamu je potřeba nastavit tak, aby se firmě vyplatilo utrácet za ni peníze.
Sleduješ nejnovější trendy
Aby firma nebo Tvoji klienti udrželi krok s konkurencí, musíš neustále sledovat aktuální trendy v oblasti sociálních sítí a obecně online marketingu.
Poskytuješ poradenství v oblasti komunikace na sociálních sítích
Pokud pracuješ na sebe, můžeš poskytovat poradenství týkající se sociálních sítí a hezky si tak přivydělat.
Specialista sociálních sítí - jak vypadá pracovní den?
Výhody a nevýhody práce:
- Možnost pracovat odkudkoliv na světě.
- Práce v rychle se rozrůstajícím světě sociálních sítí.
- Tvoříš grafiku i texty k jednotlivým příspěvkům, což je výborný začátek pro slibnou kariéru v marketingu.
- Existuje spousta kurzů na online marketing i sociální sítě, ve kterých můžeš prohlubovat své znalosti.
- Pokud jsi kreativní a máš zajímavé nápady, bude pro Tebe práce zároveň zábavou.
- Máš na starosti správu několika sociálních sítích, na které neustále vymýšlíš nový obsah. Tvoje práce tak rozhodně nebude stereotypní.
- Díky vyhodnocení efektivity komunikace na sociálních sítích vidíš poměrně brzy výsledky své práce.
- Poptávka po specialistech sociálních sítí je poměrně velká. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš mít o práci nouzi.
- Některé společnosti mají poměrně nízký rozpočet na sociální sítě, což Tě může při práci limitovat.
- Musíš být schopný přicházet s novými nápady na content.
- Uživatelé sociálních sítí jsou nejaktivnější ve večerních hodinách. I Ty bys tedy měl přidávat příspěvky a komunikovat v nejfrekventovanějším čase.
- Jelikož vytváříš i grafiku pro jednotlivé příspěvky na sociálních sítích, je potřeba ovládat různé grafické programy.
- Musíš neustále sledovat aktuální trendy v online marketingu, abys udržel krok s konkurencí.
- Pracuješ-li na sebe jako OSVČ, komunikace s klienty může být někdy složitá (nejasné zadání, přehnané představy neúměrné budgetu atd.).

























