Specialista sociálních sítí

Specialista sociálních sítí (neboli Social Media Specialist) má na starosti komunikaci firmy na platformách jako jsou Facebook, Instagram, TikTok, YouTube nebo X. Jeho cílem je budovat povědomí o značce, posilovat vztah se sledujícími a podporovat prodej či jiné marketingové cíle. Navrhuje komunikační strategii, vytváří obsah – od videí přes příspěvky až po celé kampaně – a sleduje, jaký mají dopad. Často se také stará o placenou reklamu na sociálních sítích. Pracovat může ve firmě, marketingové agentuře nebo jako nezávislý freelancer.

Průměrná hrubá mzda

41.500

Doporučené vzdělání

SŠ - Maturita

Délka studia

4 roky

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Řečník - ENFJ, Mentor - ENFP, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Specialista sociálních sítí:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ
Vhodný obor:
1) Ekonomické lyceum
2) Grafický design
3) Multimediální tvorba
4) Ekonomika a podnikání
5) Obchodní akademie

Co specialista sociálních sítí dělá?

1

Stanovuješ komunikační strategii na sociálních sítích

Ať už sám nebo společně s marketingovým manažerem, marketingovými specialisty a dalšími kolegy stanovuješ marketingovou strategii společnosti na sociálních sítích. Na základě té pak realizujete jednotlivé kroky.

2

Tvoříš obsah na sociální sítě

Může se jednat o nahrávání fotek včetně vymýšlení popisků a hashtagů, vyhlašování různých soutěží nebo přidávání příběhů. Plánuješ také, jaký příspěvek, v jaký čas a na jakou sociální síť budeš sdílet.

3

Vytváříš grafiku a píšeš texty pro své příspěvky

Kromě psaní poutavých textů vytváříš také grafiku pro jednotlivé příspěvky na sociálních sítích. K tomu je potřeba ovládat nejrůznější grafické programy (Canva, Photoshop, Lightroom atd.).

4

Plánuješ kampaně na sociálních sítích

Ve spolupráci s kolegy z marketingu plánuješ, tvoříš a následně realizuješ firemní kampaně na sociálních sítích. Tak, aby oslovily co nejvíce potenciálních klientů a ještě více prohloubily vztah s těmi stávajícími.

5

Vyhodnocuješ účinnost komunikace na sociálních sítích

Jedním z Tvých úkolů je zjistit, jestli je komunikace na sociálních sítích správně nastavená. Jinými slovy – jestli roste sledovanost vašich účtů, zvyšuje se dosah příspěvků a dochází k nárůstu prodeje produktů pomocí sociálních sítí.

6

Nastavuješ a vyhodnocuješ placenou reklamu

Jako specialista sociálních sítí se můžeš setkat také s požadavkem na nastavení, kontrolu a vyhodnocení placené reklamy na sociálních sítích. V takovém případě je Tvým úkolem nastavit účel reklamy, cílovou skupinu uživatelů (věk, pohlaví, lokalitu atd.), formát, stanovit rozpočet a dobu zobrazení reklamy. Reklamu je potřeba nastavit tak, aby se firmě vyplatilo utrácet za ni peníze.

7

Sleduješ nejnovější trendy

Aby firma nebo Tvoji klienti udrželi krok s konkurencí, musíš neustále sledovat aktuální trendy v oblasti sociálních sítí a obecně online marketingu.

8

Poskytuješ poradenství v oblasti komunikace na sociálních sítích

Pokud pracuješ na sebe, můžeš poskytovat poradenství týkající se sociálních sítí a hezky si tak přivydělat.

Specialista sociálních sítí - jak vypadá pracovní den?

Výhody a nevýhody práce:

  • Možnost pracovat odkudkoliv na světě.
  • Práce v rychle se rozrůstajícím světě sociálních sítí.
  • Tvoříš grafiku i texty k jednotlivým příspěvkům, což je výborný začátek pro slibnou kariéru v marketingu.
  • Existuje spousta kurzů na online marketing i sociální sítě, ve kterých můžeš prohlubovat své znalosti.
  • Pokud jsi kreativní a máš zajímavé nápady, bude pro Tebe práce zároveň zábavou.
  • Máš na starosti správu několika sociálních sítích, na které neustále vymýšlíš nový obsah. Tvoje práce tak rozhodně nebude stereotypní.
  • Díky vyhodnocení efektivity komunikace na sociálních sítích vidíš poměrně brzy výsledky své práce.
  • Poptávka po specialistech sociálních sítí je poměrně velká. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš mít o práci nouzi.
  • Některé společnosti mají poměrně nízký rozpočet na sociální sítě, což Tě může při práci limitovat.
  • Musíš být schopný přicházet s novými nápady na content.
  • Uživatelé sociálních sítí jsou nejaktivnější ve večerních hodinách. I Ty bys tedy měl přidávat příspěvky a komunikovat v nejfrekventovanějším čase.
  • Jelikož vytváříš i grafiku pro jednotlivé příspěvky na sociálních sítích, je potřeba ovládat různé grafické programy.
  • Musíš neustále sledovat aktuální trendy v online marketingu, abys udržel krok s konkurencí.
  • Pracuješ-li na sebe jako OSVČ, komunikace s klienty může být někdy složitá (nejasné zadání, přehnané představy neúměrné budgetu atd.).

Specialista sociálních sítí - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?