SEO specialista
SEO specialista se zaměřuje na optimalizaci webových stránek. Jeho úkolem je zajistit, aby byla webová stránka firmy nebo klienta lépe viditelná ve vyhledávačích, jako je Google nebo Seznam. SEO specialista tak analyzuje klíčová slova, sleduje trendy ve vyhledávačích, zkoumá konkurenci a navrhuje strategie pro zlepšení vyhledávání. Dále provádí technické úpravy na webových stránkách, optimalizuje obsah, buduje zpětné odkazy a sleduje výsledky pomocí analytických nástrojů. Jeho práce je tedy klíčová pro zvýšení návštěvnosti webových stránek.
Průměrná hrubá mzda
45.000 KčDoporučené vzdělání
VŠ - bakalářDélka studia
7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)Nejvhodnější typologie pro tuto profesi
Vůdce - ENTJ, Inovátor - ENTP, ... (zobrazit všechny)Nejvhodnější studijní cesta pro SEO specialista:
Střední škola
Vysoká škola
Co seo specialista dělá?
Optimalizuješ webové stránky
Tvým hlavním úkolem je optimalizovat webové stránky. Tedy dosáhnout toho, aby se zobrazovaly ve vyhledávačích co největšímu počtu potenciálních zákazníků.
Analyzuješ klíčová slova
Díky analýze dotazů a klíčových slov ve vyhledávačích si uděláš lepší představu o tom, jaká slova, texty a nastavení na webu zvolit, aby byl ve vyhledávačích (Google, Seznam atd.) co nejvyhledávanější.
Tvoříš obsah webových stránek
Za pomocí kolegů z řad grafiků či copywriterů tvoříš obsah webových stránek. Tak, aby se zákazníci dozvěděli všechny potřebné informace a byli s webem spokojení.
Pracuješ na vylepšení webových stránek
I když web šlape, snažíš se ho neustále vylepšovat, aby přilákal ještě více zákazníků.
Analyzuješ efektivitu nastavení webu
Pravidelně analyzuješ, jestli je web správně nastavený a proudí na něj další a další zákazníci.
Tvoříš zpětné odkazy (tzv. linkbuilding)
Linkbuilding je SEO technika, která slouží k získávání zpětných odkazů pro web s cílem zvýšit jeho hodnotu u vyhledávačů a následně i pozice ve výsledcích nebo přispět k efektivní propagaci.
Podáváš report nadřízenému či klientovi
Když zjistíš, jak si web vede, sepíšeš zprávu pro nadřízeného či klienta. Tak, aby i oni viděli výsledky Tvé práce.
Sleduješ nejnovější trendy a konkurenci
Abys udržel krok s konkurencí, musíš sledovat její práci i nejnovější trendy v oblasti SEO.
Výhody a nevýhody práce:
- Jako SEO specialista si můžeš zajistit vysoký příjem.
- Je jen na Tobě, jestli budeš pracovat na sebe nebo se necháš zaměstnat konkrétní firmou.
- Většinou možnost práce i na home office.
- Poptávka po SEO specialistech je poměrně velká. Pokud budeš svou práci vykonávat dobře, nebudeš mít o práci nouzi.
- Díky vyhodnocení efektivity nastavení webu vidíš poměrně brzy výsledky své práce.
- Pokud máš znalosti v oblasti SEO, jsi kreativní a máš zajímavé nápady, bude pro Tebe práce zároveň zábavou.
- Abys mohl pracovat jako SEO specialista, musíš mít rozsáhlé znalosti v oblasti SEO a umět pracovat s analytickými nástroji.
- Pracuješ na počítači, musíš si tedy dát pozor na sedavý způsob života.
- Když se firmě nedaří, neseš za to zodpovědnost i Ty.
- Neustále musíš sledovat aktuální trendy, abys udržel krok s konkurencí.
- Je vhodné absolvovat různé kurzy a školení v oblasti vyhledávání.