Manažer nákupu

Manažer nákupu má na starosti vedení nákupního oddělení společnosti. Dohlíží na práci nákupního týmu, analyzuje dění na trhu a jedná s klíčovými dodavateli. Kontroluje dodržování smluvních podmínek ze strany dodavatelů a připravuje akce na podporu prodeje.

Průměrná hrubá mzda

69.500

Doporučené vzdělání

VŠ - bakalář

Délka studia

7 let (4 roky SŠ + 3 roky VŠ)

Nejvhodnější typologie pro tuto profesi

Vůdce - ENTJ, Koordinátor - ESTJ, ... (zobrazit všechny)

Nejvhodnější studijní cesta pro Manažer nákupu:

Střední škola

Nejvhodnější obor:
1) Gymnázium –⁠ pokud půjdeš na VŠ
Vhodný obor:
1) Ekonomika a podnikání
2) Obchodní akademie
3) Ekonomické lyceum

Vysoká škola

Nejvhodnější obor:
1) Ekonomika a management
2) Ekonomika a management - Finance

Co manažer nákupu dělá?

1

Vedeš nákupní oddělení firmy

Tvým hlavním úkolem je vést nákupní oddělení firmy. Zajišťuješ vše od vedení týmu až po podporu prodeje.

2

Dohlížíš na práci nákupčích

Jako manažer nákupu máš pod sebou tým nákupčích, na jejichž práci dohlížíš. Konzultuješ s nimi výběr dodavatelů nebo třeba kvalitu zboží a služeb.

3

Hodnotíš a motivuješ nákupní tým

Z pozice manažera nákupu dohlížíš na to, aby firma nakupovala co nejvýhodněji. A právě o to se starají nákupčí z Tvého týmu. Snažíš se je vést a motivovat k tomu, aby svou práci vykonávali co nejlépe.

4

Sleduješ a vyhodnocuješ dění na trhu

Neustále sleduješ dění na trhu, abys udržel krok s konkurencí. Pokud se na něm objeví produkt či služba vhodná pro Tvou společnost, neváháš a jednáš.

5

Jednáš s klíčovými dodavateli

Protože jsi většinou nejzkušenějším článkem oddělení, právě Ty jednáš s klíčovými dodavateli společnosti. Víš, jak pro firmu zajistit tu nejlepší cenu.

6

Udržuješ optimální stav zásob na skladě

Součástí Tvé práce je také kontrola stavu zásob a objednávání zboží, které chybí na skladě. Tak, aby zákazník na produkt nemusel čekat.

7

Připravuješ akce na podporu prodeje

Spolu s marketingovým týmem připravuješ akce na podporu prodeje. Vyhodnocuješ, jaké zboží se vyplatí dát do slevy a provádíš další související činnosti.

0

Výhody a nevýhody práce:

  • Můžeš si přijít na pěkné peníze.
  • Díky schůzkám s velkými hráči na trhu posbíráš důležité kontakty, které se Ti mohou kdykoliv hodit.
  • Své uplatnění najdeš v různých oborech. Je jen na Tobě, jaký si vybereš.
  • V popisu práce máš různorodé aktivity, rozhodně se tedy nemusíš obávat stereotypu.
  • Víkendy máš většinou volné.
  • Velká zodpovědnost.
  • Nemáš pevně stanovenou pracovní dobu. Záležitosti spojené s prací tak mohou zasahovat do Tvého osobního života.
  • Máš spoustu povinností, které musíš neustále nosit v hlavě. Může tak pro Tebe být náročné ve volném čase vypnout.
  • Musíš neustále sledovat dění na trhu a posouvat se vpřed, jinak tvá firma neuspěje.
  • Mnohdy je potřeba řešit neočekávané situace spojené s dodavateli nebo zaměstnanci.

Manažer nákupu - potřebné znalosti a dovednosti:

Jak může vypadat kariérní cesta?